امیر هادیان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

توانمندی نهاجا برای مقابله با پیشرفته‌ترین سلاح‌های دشمن در عرصه «جنگال»/ برگزاری رزمایش غیر مترقبه توسط نهاجا

معاون هماهنگ‌کننده نهاجا گفت: نیروی هوایی در حوزه جنگ الکترونیک به دستاورد‌های مهمی دست یافته است و توان بازدارندگی این نیرو در عرصه جنگال پاسخگوی پیشرفته‌ترین سلاح‌های دشمنان است.
کد خبر: ۳۷۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۷ - 15January 2020

معاون هماهنگ کنندهامیر سرتیپ خلبان «مهدی هادیان» معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری رزمایش‌ها در سطح نهاجا اظهار داشت: نیرو‌های مسلح همواره جهت حفظ آمادگی رزمی رزمایش‌هایی را برگزار می‌کنند که نیروی هوایی نیز از این قاعده مستثنی نیست و در طول سال برنامه‌های مرتبط با رزمایش‌ها را دنبال می‌کند.

وی افزود: نیروی هوایی ضمن برگزاری رزمایش‌های عمومی و تخصصی بر اساس تدبیر سلسله‌مراتب فرماندهی، رزمایش‌های مشترک و همچنین رزمایش غیر مترقبه را نیز در بخش‌هایی از کشور که از پیش تعیین شده است، برگزار می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده نهاجا با بیان اینکه ما باید همواره در برابر دشمنان آماده باشیم، گفت: با توجه به حوزه تهدیدات فرامنطقه‌ای، نیروی هوایی نیز باید همچون سایر نیروها در ارتش و نیروهای مسلح همواره آماده باشد تا در زمان مواجهه با دشمن، بتوانیم پاسخگوی هر سطحی از تهدیدات باشیم.

امیر هادیان با اشاره به توانمندی نیروی هوایی در حوزه طراحی و ساخت سامانه‌های دفاعی عنوان کرد: امروز در حوزه دفاعی مجموعه دانشمندان جوان در ارتش، سپاه، صنایع دفاع و شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند در حوزه فناوری و تجهیزات به بومی‌سازی و طراحی و ساخت بومی انواع تجهیزات آفندی، پدافندی و پروازی دست یابند.

وی تجهیزات جنگال (جنگ الکترونیک) را از مهمترین سامانه‌های اثرگذار در توان رزم برشمرد و افزود: نیروی هوایی در این حوزه به دستاورد‌های مهمی دست یافته است و مردم مطمئن باشند که در این رابطه توان بازدارندگی قابل توجهی در سطح نیرو وجود دارد که می‌تواند پاسخگوی پیشرفته‌ترین سلاح‌های دشمنان باشد.

معاون هماهنگ‌کننده نهاجا همچنین در خصوص الزامات آموزشی در نیروی هوایی اظهار داشت: با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه فناوری و تجهیزات و همچنین گستردگی حوزه تهدیدات، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و در این رابطه از دروس و اساتید به‌روز و توانمند استفاده می‌کنیم.

امیر هادیان ادامه داد: آموزش‌های امروز باید پاسخگوی نیاز عملیاتی ما در ارتش جمهوری اسلامی ایران باشد؛ لذا بنا به تدابیر و سیاست‌هایی که از ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش و معاونت تربیت و آموزش ارائه می‌شوند، امروز نیروهای ما در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری و مرکز آموزش‌های هوایی شهید خضرایی در امور مختلف تخصص‌های مربوطه را با روش‌های متداول و نوین فرامی‌گیرند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش گفت: این آموزش‌ها در حوزه تولید قطعات، ساخت قطعات، رفع معایب، مهندسی معکوس و در حوزه حفظ و نگهداری جنگنده‌ها، آموزش‌های پروازی و ارتقای توان رزم را در بر می‌گیرد؛ لذا پرواز عملیاتی صدها جنگنده شکاری و بمب‌افکن نیروی هوایی به دست جوانان این مرز و بوم انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار