تلاش واشنگتن برای ممانعت از مشارکت عشایر عراق در تظاهرات ضد آمریکایی

رئیس دفتر سازمان «بدر» عراق تأکید کرد که طی دو روز گذشته، آمریکا، نشست‌های مشکوکی با برخی از عشایر استان الانبار انجام داده است تا مانع از حضور آنان در تظاهرات‌های ضد آمریکایی شود.
کد خبر: ۳۷۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ - 16January 2020

تلاش واشنگتن برای ممانعت از مشارکت عشایر عراق در تظاهرات ضد آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «قصی الانباری» رئیس دفتر سازمان «بدر» عراق در استان الانبار نسبت به تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها در این کشور هشدار داد.

الانباری به پایگاه خبری المعلومه گفت که طی دو روز گذشته، آمریکا، نشست‌های مشکوکی با برخی از عشایر استان الانبار انجام داده است تا مانع از حضور آنان در تظاهرات‌های ضد آمریکایی شود.

وی گفت که آمریکایی‌ها با چنین دیدارهایی در تلاش هستند که اجازه ندهند افراد سرشناس و سران عشایر الانبار و فرزندانشان در تظاهرات‌هایی شرکت کنند که قرار است علیه آمریکا برگزار شود.

این مسئول عراقی تصریح کرد که برخی از عشایری که در اربیل و خارج از عراق حضور دارند، «ترجیح می‌دهند که علیه کشور خود، در آغوش آمریکا قرار داشته باشند».

الانباری در پایان خاطر نشان کرد که هدف آمریکا از این نشستها این است که میان ملت عراق، تفرقه ایجاد کنند و اجازه ندهند که حضور آنان در عراق، محکوم شود.

قرار است جمعه هفته جاری تظاهرات میلیونی در عراق و در اعتراض به حضور نظامیان اشغالگر و متجاوز آمریکایی در این کشور برگزار شود. مقتدی صدر رهبر جریان صدر با صدور بیانیه‌ای، از ملت عراق خواست که در این تظاهرات شرکت کنند.

در همین ارتباط، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «الفتح» عراق سه‌شنبه هفته جاری با صدور بیانیه‌ای از فراخوان رهبر جریان صدر برای شرکت در این تظاهرات، حمایت کرد.

العامری تصریح کرد که «مردم عراق باید مخالفت خود را با اشغالگری آمریکا و نیروهای خارجی اعلام کنند تا حاکمیت ملی این کشور به صور کامل محقق شود».

«اکرم الکعبی» دبیرکل عصائب اهل الحق نیز در بیانیه‌ای حمایت خود را از بیانیه ضد آمریکایی سید مقتدی الصدر اعلام کرد.

پارلمان عراق پس از جنایت آمریکا در ترور شهید سپهپد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها