حماس:

همواره قدردان شهید سلیمانی هستیم

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین تأکید کرد که این جنبش قدردان حمایت‌های فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فلسطین و آرمان این کشور است.
کد خبر: ۳۷۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰ - 16January 2020

همواره قدردان شهید سلیمانی هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین تأکید کرد که سفر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش به جمهوری اسلامی ایران برای حضور در مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی، برای اعلام «وفاداری به مردی بود که از مقاومت ملت فلسطین حمایت کرد».

الحیه در گفتگو با سایت جنبش حماس گفت که سفر هنیه به ایران همچنین برای اعلام حمایت از «کشوری است که دوست ما، ملت ما و مقاومت ما» بود.

وی در واکنش به اینکه هنیه، سپهبد سلیمانی را «شهید قدس» اعلام کرد، تصریح کرد: «جنبش حماس، به هر کس که از فلسطین حمایت کند، وفادار است. این وفاداری، بر اساس دین است. دین و ملی‌گرایی ما به ما می‌آموزد که چگونه از هر کسی که از ما حمایت کرده، سپاسگزاری و قدردانی کنیم».

این مسئول فلسطینی ادامه داد: «قاسم سلیمانی محور اصلی حمایت ایران از مقاومت فلسطین و گردان‌های القسام بود. به همین دلیل باید [شهادت]مردی را تسلیت می‌گفتیم که طی چند دهه به ما کمک کرد و سلاح داد؛ به ویژه اینکه وی در دایره حملات اسرائیل قرار داشت و دولت ظالم آمریکا، وی را ترور کرد».

الحیه خاطر نشان کرد: «ما ملتی هستیم که کسی را که به ما کمک کرده، فراموش نمی‌کنیم. ایران، حامی بی‌حد و مرز مقاومت و مؤیّد حق فلسطین است».

وی در پایان تأکید کرد: «سلیمانی مردی بود که فلسطین را دوست داشت و معتقد بود که باید از دست [رژیم صهیونیستی]اشغالگر آزاد شود».

عضو دفتر سیاسی حماس در بخش دیگری از این مصاحبه، هرگونه خصومت حماس با کشور عربستان را رد کرد و گفت این حکومت آل سعود است که خود را با حماس بیگانه کرده و رابطه قابل ذکری با غزه ندارد.

الحیه گفت که «ما از آن‌ها می‌خواهیم که از ملت ما و مقاومت ما حمایت کنند و در کنارمان باشند. آن‌ها (در گذشته) همین (حامی مقاومت) بوده‌اند و امروز هم همین را از آن‌ها می‌خواهیم».

وی تصریح کرد که حماس خواهان رابطه‌ای با عربستان است که مبتنی بر قاعده دفاع این کشور از آرمان‌های فلسطینی باشد و نخواهد که حماس رابطه‌اش را با هیچ کشور دیگری (ایران) قطع کند.

این مسئول فلسطینی اتهام‌زنی رسانه‌های تشکیلات خودگردان و جنبش فتح درباره تلاش حماس برای ارائه خود به عنوان جایگزین سازمان آزادی بخش رد کرد و گفت: «ما خود را جایگزین ساف ندانستیم، اما ساف تحلیل رفته و جایگاه و راهبرد خود را از دست داده است و مردم از اطراف آن پراکنده شدند. اولویت ما جلب حمایت‌ها از مسئله فلسطین است».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها