امام خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

روز درهم کوبیده شدن پایگاه آمریکا و تشییع میلیونی شهید سلیمانی از «ایام‌الله» است/ جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آن روزی که موشک‌های سپاه، پایگاه آمریکایی‌ را درهم کوبید و همچنین روزهای تشییع میلیونی پیکر شهید سلیمانی از ایام‌الله است.
کد خبر: ۳۷۹۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ - 17January 2020

روز درهم کوبیده شدن پایگاه آمریکا و تشییع میلیونی شهید سلیمانی از «ایام‌الله» است/ جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در خطبه اول نماز جمعه تهران با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشتند: اگر نصرت، توفیقات و هدایت الهی و فرج و گشایش در مسائل شخصی را می‌خواهیم در گرو داشتن تقواست.

ایشان با بیان اینکه همه باید کوشش کنیم تا تقوا را مد نظر قرار دهیم، افزودند: امیدواریم که خداوند متعال توفیق دهد که تقوای الهی را رعایت کنیم.

امام خامنه‌ای با قرائت آیه‌ «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ» از سوره ابراهیم و اشاره به آیات بعدی این سوره فرمودند: دو احتمال در معنای «ایام الله» وجود دارد که در مقصودی که ما از این آیه داریم، فرقی ندارد؛ نخست اینکه حضرت موسی (ع) ایام الله را به یاد مردم بیاورد و احتمال دیگر اینکه به وسیله ایام الله دین، خدا و قیامت را به یاد آن‌ها بیاورد. ایام الله نشانه و دلیل راه هستند برای «صبّاران» و «شکوران».

رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دادند: حضرت موسی این دستور را عمل کرد و به یاد قوم خویش آورد نجاتشان از دست فرعونیان و قدرت غالب و ستمگر را.

امام خامنه‌ای اضافه کردند: خداوند اعلام می‌کند که اگر شکرگزاری کردید، ما آن نعمتی را که به شما دادیم، روز به روز زیاد می‌کنیم؛ اما اگر کفران نعمت کردید و شکر را به‌جا نیاوردید، عذاب الهی و مشکلات فراوانی برای شما پیش خواهد آمد.

ایشان با بیان اینکه خداوند در آیه بعدی هم نتیجه کلی از مسائل را بیان می‌کند، افزودند: اینکه ما می‌گوییم شکرگزار و مراقب نعمت خدا باشید، برای خود شماست؛ وگرنه خداوند از هر چیزی بی نیاز است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کردند: ایام الله برای مردمی که صبار و شکور هستند، مهم است. افراد «صبار» یعنی کسانی که یکپارچه اهل استقامت و صبر هستند و از میدان به اندک چیزی خارج نمی‌شوند. افراد «شکور» هم یعنی کسانی که نعمت را می‌شناسند و ابعاد پنهان و‌ آشکار نعمت را می‌بینند، قدرشناس این نعمت هستند، قیمت آن را می‌دانند و بر اساس آن احساس مسئولیت می‌کنند.

امام خامنه‌ای با اشاره به اینکه آیات یاد شده، «آیات مکی» است، گفتند: آن هنگام که مسلمانان در اوج مبارزات و مقاومت در برابر جریان کفر قرار داشتند، این آیات نازل شد و به آن‌ها مژده داد که خداوند ایام‌اللهی دارد که نصیب شما خواهد کرد. اگر واکنش درست و شاکرانه نشان دادید، خدواند پیروزی‌های بیشتری را نصیبتان خواهد کرد.

ایشان با بیان اینکه همین چند نکته در این آیات، موضوع سخن ما است، فرمودند: دو هفته‌ اخیر، پر ماجرا و استثنایی بود. حوادث تلخ و شیرین و درس‌آموزی برای ملت ایران پیش آمد. یوم الله آن روزی است که دست قدرت خدا را در حوادث می‌توان مشاهده کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور میلیونی مردم در خیابان‌های ایران و حضور صد‌ها هزار نفری مردم در خیابان‌های عراق در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانشان را یادآور شدند و تأکید کردند: مردم با این حضور، بزرگترین بدرقه جهان را شکل دادند. چنین رخدادی از ایام الله است و این اتفاق با دست قدرت خدا رخ داد. آن روزی هم که موشک‌های سپاه پایگاه آمریکایی‌ را درهم کوبید، آن روز هم از ایام‌الله است.

روز درهم کوبیده شدن پایگاه آمریکا توسط سپاه از «ایام‌الله» است

امام خامنه‌ای تصریح کردند: ما این ایام‌الله را در همین دو هفته گذشته مشاهده کردیم. این روز‌های نقطه عطف تاریخ و تاریخ‌سازند و روز‌های عادی نیستند. اینکه یک نیرویی و ملتی این قدرت و توان روحی را دارد که به یک قدرت متکبر و زورگوی عالم این‌گونه سیلی بزند، این نشان‌دهنده دست قدرت الهی است و جزء ایام‌الله است.

ایشان ادامه دادند: روز‌ها تمام می‌شوند، لیکن تأثیرات این روز‌ها در زندگی، روحیه، منش و مسیر ملت‌ها باقی می‌مانند و آثار این روز‌ها ماندگار و جاودانه است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: جامعه ایرانی به نظر ما یک جامعه صبار و شکور و ملت ما ملتی پر استقامت و شکرگزار است. در طور سال‌های متمادی، ملت ایران همواره سپاسگزار الطاف الهی در این سال‌ها بوده است. ما باید از این آیات درس بگیریم، گفتیم اولین مسئله این است که ابعاد نمادی و معنوی این پدیده را شناسایی کنیم.

امام خامنه‌ای خاطرنشان کردند: پس از ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، این جمعیت بی نظیر و این اشک و عشق و شور را چه کسی پدید آورد؟ چه کسی می‌توانست یک چنین معجزه‌ای را نشان دهد، جز دست قدرت الهی. آن کسانی که دست قدرت خدا را نمی‌توانند بببیند و تحلیل‌های مادی می‌کنند، عقب می‌مانند. باید دست قدرت خدا را دید.

ایشان ادامه دادند: بعد معنوی و بسیار مهم این حادثه همین است که خدای متعال این کار را می‌کند و انسان باید احساس کند که اراده الهی بر پیروزی این ملت است. این عشق، وفا، ایستادگی و بیعت بزرگ با خط امام (ره)، نشان‌دهنده معنویات و باطن این ملت هم هست. مردم با این حضورشان در میدان با خط امام (ره) بیعت کردند؛ بیعتی با این عظمت بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال از رحلت امام خمینی (ره) نشان می‌دهد که امام (ره) زنده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شدند: قبل از این حادثه، امپراتوری خبری صهیونیسم سعی کردند در همه دنیا سردار بزرگوار و عزیز ما را متهم به تروریست کنند و دستگاه‌های خبری آن‌ها، او را تروریست خطاب کردند؛ اما خدای متعال صحنه را برعکس آنچه آن‌ها می خواستند، تغییر داد و نه‌تنها در ایران بلکه در کشور‌های مختلف، مردم به روح این شهید بزرگ درود فرستادند و پرچم آمریکا و صهیونیست‌ها را آتش زدند.

امام خامنه‌ای بیان کردند: آیا دست خدا را در این قضایا به وضوح نمی‌شود دید؟ آیا این فرمایش حضرت موسی (ع) به قوم بنی اسرائیل که ترسیده بودند و حضرت موسی فرمود «انَّ مَعیَ رَبّی» را نمی‌شود دید؟ آیا نمی‌توان احساس کرد که خدا با ماست؟ شهادت بزرگ سردار سلیمانی هم یکی از آیات قدرت الهی است که رسوایی دولت بی آبروی آمریکا را رقم زد.

شهید سلیمانی سرشناس‌ترین و قوی‌ترین فرمانده مبارزه با تروریسم بود

ایشان فرمودند: شهید سلیمانی سرشناس‌ترین و قوی‌ترین فرمانده مبارزه با تروریسم بود. او در منطقه‌ای که در محاصره کامل دشمن قرار داشت با بالگرد وارد منطقه می‌شود و این اقدام باعث می‌شود که جوانان خوبی که در منطقه هستند، روحیه و انگیزه پیدا کنند. چه کسی می‌تواند این کار‌ها را انجام دهد؟

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به جنایات رژیم آمریکا در نقاط مختلف جهان تصریح کردند: آمریکایی‌ها قوی‌ترین و سرشناس‌ترین فرمانده ضد تروریسم در کل منطقه را ترور کردند. آن‌ها در میدان جنگ با او روبه‌رو نشدند، بلکه او را بزدلانه ترور کردند. دولت آمریکا او را ترور و به این اقدام خود اعتراف کرد؛ اقدامی که مایه روسیاهی آن‌ها شد. این‌گونه کارها تا قبل از این مخصوص رژیم صهیونیستی بود؛ اما این بار آمریکا‌یی‌ها که در عراق و افغانستان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را کشته‌اند، رو به ترور آوردند.

امام خامنه‌ای پاسخ قدرتمندانه سپاه به آمریکا را شایسته قدردانی دانستند و خاطرنشان کردند: یوم الله تشییع جنازه و شهادت این شهید عزیز و عکس‌العمل قدرتمندانه و مؤثر سپاه، ضربه‌ای حیثیتی به هیبت ابرقدرتی آمریکا بود.

آمریکایی‌ها ضربه‌ای حیثیتی و جبران‌ناپذیر خوردند

ایشان گفتند: آمریکایی‌ها سال‌هاست که در سوریه، عراق، افغانستان، لبنان و... از دست قدرتمند مقاومت ضربه می‌خورند؛ لیکن این ضربه از همه قدرتمند‌تر بود؛ چراکه این ضربه حیثیتی بود و با هیچ چیز جبران نمی‌شود. آمریکایی‌ها بعد از ضربه‌ای که خوردند، تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کردند؛ اما تحریم‌های آن‌ها نمی‌تواند آبروی آمریکا را برگرداند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دادند:  اخلاص برکت دارد؛ هرگاه اخلاص در عمل وجود داشت، خداوند به آن برکت می‌دهد و کار رشد و نمو پیدا می‌کند و اثر و برکات آن در میان مردم باقی می‌ماند. نتیجه این اخلاص همین اشک و آه مردم از شهادت سردار سلیمانی و تازه شدن روحیه انقلابی مردم است.

حاج قاسم و ابومهدی المهندس یک مکتب هستند

امام خامنه‌ای افزودند: اما اینکه ما بیاییم و این حوادث را قیمت‌گذاری کنیم در صورتی تحقق پیدا می‌کند که ما به حاج قاسم سلیمانی و «ابومهدی» به چشم یک فرد نگاه نکنیم، بلکه به چشم یک «مکتب» نگاه کنیم. اگر سردار عزیزمان را با چشم یک مکتب و یک مدرسه درس‌آموز نگاه کنیم؛ آن وقت اهمیت این قضیه روشن خواهد شد.

«نیروی قدس» یک نهاد انسانی است

ایشان در ادامه با اشاره به مجاهدت‌های رزمندگان نیروی قدس سپاه پاسداران تأکید کردند: نیروی قدس را به عنوان یک مجموعه اداری نبینیم؛ بلکه به عنوان یک نهاد انسانی مشاهده کنیم؛ اگر این‌طور شد، این اجتماع و تکریم این مرد معنای دیگری پیدا می‌کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: البته همه نیرو‌های مسلح ما ازجمله سپاه، ارتش و بسیج زیربنای فکری الهی دارند و زیربنای فکری نیرو‌های مسلح ما اهداف بلند الهی است. رزمندگان نیروی قدس سپاه، رزمندگان بدون مرز هستند؛ رزمندگانی که هرجایی که نیاز باشد، حضور پیدا می‌کنند و کرامت مستضعفان را حفظ می‌کنند. آن‌ها را با این چشم نگاه کنیم؛ آن‌‌ها که با جان و همه توان خود به کمک ملت‌های دیگر می‌روند؛ همین‌ها سایه جنگ و ترور را از کشور خودمان نیز دفع می‌کنند.

امام خامنه‌ای تصریح کردند: بخش مهمی از امنیت کشورمان محصول مجاهدت همین جوانانی است که ذیل فرماندهی این سردار عزیزمان کار و تلاش کردند. آن‌ها به کمک فلسطین و غزه می‌روند، اما برای کشور خودمان امنیت ایجاد می‌کنند. آمریکایی‌ها داعش را با هدف اصلی و نهایی [حمله به] ایران درست کردند تا مرز‌ها و شهر‌ها و خانواده‌های ما را دچار ناامنی کنند؛ اما همین جوانان مؤمن، آن‌ها را متوقف کردند.

ایشان بیان کردند: فریب‌خوردگانی که روزی فریاد زدند «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» نه‌تنها جان خود را فدای ایران نکردند، بلکه حتی راحتی خود را هم فدای امنیت نکردند. آن کسی که چنین کرد همین شهید «سلیمانی‌»ها بودند که جان خود را کف دست گرفتند و از کشور دفاع کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دادند: با این نگاه ما می‌توانیم ملت ایران را و معنویت و باطن ملت را کشف کنیم. میلیون‌ها انسانی که در تهران، قم، خوزستان و کرمان زیر جنازه این عزیزان راه رفتند و ده‌ها میلیون نفر از این ملت که در شهر‌های مختلف عزاداری و در این آزمون بزرگ شرکت کردند و از هر جناح، حزب و قومی بودند، حقیقت این ملت را که طرفداری از انقلاب و حاکمیت اسلام، ایستادگی در مقابل ظلم و نه گفتن به دولت‌های استکباری است، نشان دادند.

امام خامنه‌ای عنوان کردند: ملت ایران نشان داد که از خط مجاهدت شجاعانه دفاع می‌کند، به نماد‌های مقاومت عشق می‌ورزد و طرفدار مقاومت است و طرفدار تسلیم نیست. آن کسانی که سعی می‌کنند چیز دیگری از ملت ما را به افکار عمومی نشان دهند با صدق با مردم رفتار نمی‌کنند. ملت ایران طرفدار ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویی دشمنان و این دلقک‌ آمریکایی (ترامپ) است که می‌گویند در کنار مردم ایران هستیم.

فریاد انتقام ملت، سوخت حقیقی موشک‌های سپاه بود

ایشان افزودند: آیا آن چندصد نفری که به عکس شهید ما اهانت کردند، ملت ایران هستند یا این جمعیت عظیم که در تشییع پیکر سردار سلیمانی در خیابان‌ها حضور یافتند؟ سخنگویان دولت آمریکا تکرار می‌کنند که در کنار مردم ایرانیم؛ آن‌ها دروغ می‌گویند. اگر هم در کنار مردم ایران باشند، برای این است که خنجر در بدن ملت ایران فرو کنند که البته تا امروز نتوانسته‌اند و از این پس هم هیچ غلطی نمی‌‌توانند بکنند. ملت ایران در این قضیه باطن، قاعده، زیربنای فکری و احساسات صادقانه خود را نشان داد. فریاد انتقام ملت، سوختِ حقیقی موشک‌هایی بود که پایگاه آمریکایی را نابود کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفتند: خدای متعال به موسی (ع) می‌فرماید که عده‌ای سعی می‌کنند این یوم‌الله حساس را به دست فراموشی بسپارند و مسائل دیگری را مطرح کنند تا یاد این یوم‌الله بزرگ را تحت‌الشعاع قرار دهند. یکی همین قضایا مسئله تاسف‌انگیز سقوط هواپیما بود که حادثه تلخی بود.

امام خامنه‌ای ادامه دادند: از دست دادن جوانان عزیز و مردم خوبمان و تعدادی از مردم کشور‌های دیگر حادثه بسیار تلخی بود، اما عده‌ای با هدایت تلویزیون‌های آمریکایی و رادیو‌های انگلیسی سعی کردند قضیه را به نحوی آرایش دهند تا یوم‌الله شهادت این دو شهید عزیز (حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) به دست فراموشی سپرده شود؛ افرادی که در آن‌ها هیچ علاقه‌ای نسبت به منافع و مصالح کشور دیده نمی‌شود. واقعاً انسان تعجب می‌کند. عده‌ای جوانِ احساسی هستند که فریب می‌خورند، اما عده دیگری هستند که جوان نیستند و آنچه را که دشمن مایل است، از دهن آن‌ها بیرون می‌آید!

دشمن از حادثه سقوط هواپیما خوشحال شد

ایشان تصریح کردند: همان اندازه که ما از سقوط هواپیما غصه خوردیم؛ دشمن خوشحال شد. آن‌ها مکر کردند، اما ندانستند مکرشان در نزد پروردگار هیچ است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه ضمن همدردی صمیمانه با خانواده‌های جانباختگان حادثه سقوط هواپیما گفتند:  لازم است که بار دیگر صمیمانه با اصحاب این مصیبت هم‌دردی کنم و از آن‌ها تشکر می‌کنم؛ از پدر و مادران و صاحب عزا‌هایی که با وجود دلی پر درد در مقابل توطئه دشمن ایستادند و بر خلاف میل دشمن موضع‌گیری کردند و سخن گفتند. مادرِ یکی از این عزیزان به من نامه نوشت و اظهار داشت که «ما پای جمهوری اسلامی و انگیزه‌های شما ایستاده‌ایم» چنین موضع‌گیری‌هایی شجاعت و بصیرت می‌خواهد.

امام خامنه‌ای به فعالیت‌های دشمنان برای تحت‌الشعاع قرار دادن حوادث مهم کشور اشاره و تصریح کردند: برگزاری جلسه‌ بین مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان و تهدید ایران درخصوص ارسال پرونده هسته‌ای کشورمان به شورای امنیت، یکی از تلاش‌های دشمنان در این روز‌ها بود که البته مسئولان جواب آن‌ها را دادند.

ایشان افزودند: این سه کشور همان‌هایی بودند که در جنگ تحمیلی تا توانستند به صدام حسین کمک کردند؛ آن‌ها سلاح شیمیایی را در اختیار صدام گذاشتند تا به شهر‌های ما حمله کند؛ اتفاقی که هنوز آثار آن در بین رزمندگان قدیمی ما وجود دارد. دولت فرانسه جنگنده‌هایی را برای انهدام کشتی‌های ما در اختیار صدام قرار داد. دولت انگلیس نیز با تمام وجود در خدمت صدام و دشمنان ما بود؛ سوابق این‌ها چنین است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: بنده از اول هم گفتم که من به این‌ها اعتمادی ندارم؛ چراکه آن‌ها در خدمت آمریکا هستند. این‌ها پادوی آمریکا هستند و این دولت‌های حقیر منتظرند تا ملت ایران را به زانو دربیاورند. آمریکا نتوانست این کار را بکند و شما (اروپایی‌ها) هم کوچکتر از آن هستید که بتوانید ملت ایران را به زانو درآورید.

جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند

امام خامنه‌ای ادامه دادند: این‌ها مذاکره هم می‌کنند که مذاکره‌شان هم همراه با دغل و فریبکاری است. آن جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند که فقط لباس خود را عوض کرده‌اند. آن‌ها نمی‌توانند کسانی باشند که بشود روی آن‌ها حساب باز کرد. ملت ایران با این حادثه بار دیگر آن‌ها را شناخت.

ایشان با تأکید بر ضرورت قدرتمندتر شدن کشور عنوان کردند: ملت باید برای قوی شدن همت را کنند. تنها راه پیش پای ملت ایران عبارت است از قوی شدن؛ لذا باید تلاش کنند تا قوی شوند. ما از مذاکره ابایی نداریم، اما از موضع قدرت؛ نه از موضع ضعف. قدرت تنها قدرت نظامی نیست؛ اقتصاد کشور باید قوی شود. وابستگی به نفت باید تمام شود و نجات پیدا کنیم. جهش علمی باید ادامه پیدا کند و پشتوانه همه این‌ها حضور مردم در صحنه است. باید تلاش مسئولان برای قوی شدن با اتحاد، حضور، صبر، استقامت و پرهیز از تنبلی صورت گیرد تا در آینده نه‌چندان دور، دشمنان جرأت تهدید هم پیدا نکنند.

پیگیری جدی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه دوم نماز جمعه، ضمن همدردی با خانواده‌های داغ‌دیده حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و تشکر از مسوولیت‌پذیری فرماندهان سپاه، خطاب به مسئولان نظامی کشور تأکید کردند: باید این حادثه پیگیری و از حوادث مشابه به‌طور جدی پیشگیری شود.

حضور مردم در انتخابات، کشور را بیمه می‌کند

امام خامنه‌ای در ادامه مهمترین عامل اقتدار ایران اسلامی را حضور مردم در صحنه دانستند و گفتند: یکی از مهمترین عرصه‌های این حضور، انتخابات است. این حضور کشور را بیمه و دشمن را مأیوس می‌کند. سعی و تلاش دشمن در این جهت است که نگذارند مردم با شوق و ذوق در انتخابات شرکت کنند؛ لذا مراقبت کنید تا مبادا دشمن در این زمینه بتواند خواسته خود را که عبارت از کم‌رنگ کردن انتخابات است، محقق ببیند.

ایشان بخش پایانی خطبه‌های امروز را خطاب به ملت‌های عرب منطقه ایراد کردند و فرمودند: ما در ایران روز‌هاست که عزادار شهادت یک فرمانده شجاع ایرانی و یک فرمانده بزرگ و مردمی عراقی هستیم که به دست نظامیان مزدور آمریکا و به دستور رئیس جمهور تروریست آمریکا به شهادت رسیدند؛ این اقدام آمریکایی‌ها به صورت کاملاً بزدلانه صوت گرفت. سلیمانی کسی بود که در خطوط مقدم مبارزه حضور پیدا می‌کرد و شجاعانه می‌جنگید و او از مهمترین عناصر شکست داعش در سوریه و عراق بود. آمریکایی‌ها بدون اینکه با وی در صحنه نبرد روبه‌رو شوند؛ بزدلانه درحالی با هواپیما به او حمله کردند که او به دعوت دولت عراق در آن کشور حضور داشت. در این حادثه برای چندمین بار خون فرزندان ایران و عراق مخلوط شد. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: سپاه ضربه‌ای به آمریکایی‌ها زد و ابهت آن دولت ظالم را لگدمال کرد؛ اما تنبیه اصلی آن‌ها اخراج از منطقه است؛ ملت ایران با اجتماع ده‌ها میلیونی این دو مجاهد بزرگ را بدرقه کرد. ملت عراق در شهر‌های مختلف با تکریم آن‌ها را تشییع کردند و در سایر کشور دیگر مردم همدری خود را نشان دادند.

امام خامنه‌ای بیان کردند: تلاش‌های مغرضانه فراوانی صورت گرفت تا ملت‌های ایران و عراق را به یکدیگر بدبین کنند و پول‌های زیادی خرج کردند و انسان‌های بی مسئولیتی را در ایران علیه عراق به کار بستند و در عراق نیز کسانی را علیه ایران به‌کار بستند، اما این شهادت بزرگ همه این تلاش‌های شیطانی را باطل کرد.

ایشان تأکید کردند: قدرت اسلامی، قدرت ما و شما می‌تواند بر هیبت ظاهری قدرت‌های فاسد مادی فائق آید. قدرت‌های غربی با پشتوانه علم و فناوری و با سلاح نظامی و تبلیغاتی دروغین توانستند بر کشور‌های منطقه مسلط شوند و هرگاه با نهضتی مردمی برای اخراجشان روبه‌رو شدند با توطئه و نفوذ اطلاعاتی و سلطه، دست برنداشتند و غده صهیونیستی را در قلب کشور‌های آسیا جاسازی کردند و تهدید دائمی برای کشور‌های منطقه تدارک دیدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه دادند: دشمن، ایران را متهم به جنگ‌های نیابتی می‌کند؛ این دروغ بزرگی است؛ ملت‌های منطقه بیدار شده‌اند. توانایی ایران در مقاومت بلندمدت در برابر خباثت‌های دشمن تأثیر خود را در فضای عمومی منطقه و بر ملت‌ها گذاشته است؛ آینده منطقه با رهایی فلسطین محقق خواهد شد. همه ملت‌ها باید رسیدن به این مهم را نزدیک بدانند و هدف علمای دین برای کشف راه حل برای زندگی مسلمانان باشد. علم و فناوری، زندگی را ارتقا بخشیده و هماهنگی رسانه فرهنگ عمومی را از ریشه اصلاح خواهد کرد.

ولی امر مسلمین جهان تصریح کردند: ارتباط با نیرو‌های مسلح ما جنگ را از منطقه دور خواهد کرد. رفت و آمد‌های مردم ما همزبانی، همدلی، وحدت و دوستی به ارمغان خواهد آورد. دشمنان می‌خواهند عزت خودشان را با ذلت مردم ما تأمین کنند. می‌خواهند ما و شما را به دست خودمان نابود کنند. آمریکا فلسطین را بی‌دفاع در مقابل دولت‌های مستکبر قرار داده است. آن‌ها عراق و ثروت نفتی آن را یکسره برای خود می‌دانند. آزمون سخت چندساله سوریه فتنه‌های پی در پی در لبنان و خرابکاری‎های در عراق نمونه‎هایی از کارهای آن‌هاست.

امام خامنه‌ای ترور آشکار شهید ابومهدی المهندس و سردار بزرگ سپاه، شهید سلیمانی را نمونه کم‌نظیری از فتنه‌انگیزی در عراق دانستند و گفتند: آن‌ها هدف خود را در عراق با ایجاد فتنه و جنگ داخلی و در نهایت تجزیه عراق و حذف گروه‌های مجاهد می‌خواهند. وقاحت آن‌ها این است که پس از حکم پارلمان عراق مبنی بر اخراج آن‌ها می‌گویند ما برای ماندن در عراق آمده‌ایم و نمی‌رویم. تنها راه نجات ملت‌ها استقامت و نترسیدن از دشمن است. خداوند نصرت خود را برای کشور‌های مسلمان عنایت بفرماید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار