امام جمعه کرمان:

تضعیف شورای نگهبان به نفع نظام و کشور نیست/ تروریست‌های آمریکایی نباید در جغرافیای اسلام حضور داشته باشند

حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» با تاکید بر اینکه شورای نگهبان را نباید تضعیف کرد؛ زیرا به نفع نظام و کشور نیست، گفت: راه برای دفاع افرادی که صلاحیت آن‌ها مورد تایید نیست، باز است تا این افراد اعتراض کرده و شورای محترم نگهبان را قانع کنند.
کد خبر: ۳۷۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ - 17January 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» امام جمعه کرمان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته این شهر، با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: در شناخت حق باید چشم بینا داشته باشیم و یکی از این مصادیق تاریخی می‌توانیم به دفاع حضرت علی (ع) از حق اشاره کنیم که در نهایت حضرت زهرا (س) شهید شد و آن حضرت این هزینه را پذیرفت و همیشه در طول تاریخ، جریان‌هایی که از حق دفاع کنند، وجود داشته است.

وی با اشاره به اقدام سپاه در هدف قراردادن پایگاه نظامی آمریکا در عراق گفت: این ضربه سپاه در حقیقت شروع انتقام است و انتقام نهایی خروج آمریکا از منطقه است و دلیل اصرار ما بر خروج آمریکا از منطقه این است که حضور آمریکایی‌ها در هر منطقه فساد به دنبال می‌آورد و لزومی ندارد تروریست‌های آمریکایی در جغرافیای اسلام حضور داشته باشند.

وی افزود: در قلدری تروریست‌های آمریکایی همین بس که در مجلس عراق خروج نیروهای آمریکایی تصویب می‌‌شود؛ اما آن‌ها نمی‌روند و به‌فضل الهی و با مدد از خون شهدای عزیزمان به‌خصوص شهید «سلیمانی»، جبهه مقاومت پیروزی بزرگ که خروج آمریکایی‌ها از منطقه است را جشن خواهیم گرفت.

حجت‌الاسلام سلیمانی با تسلیت عروج عده‌ای از هموطنان در حادثه سقوط هواپیما و تشییع سردار سلیمانی در کرمان به خانواده‌های این افراد، بیان داشت: خانواده‌های این عزیزان دوستدار نظام و انقلاب هستند و ضمن اینکه اگر قصوری رخ داده است ما نیز عذرخواهی می‌کنیم و قطعا پیگیری امور این عزیزان انجام خواهد شود.

وی با بیان این مطلب که متأسفانه خطایی اتفاق افتاد و بلافاصله مسئولان امر شجاعانه عذرخواهی کردند و ما نیز بابت از دست دادن عزیزان تشییع‌کننده در کرمان عذرخواهی می‌کنیم، افزود: این نباید بهانه‌ای برای تضعیف سپاه شود؛ چراکه امنیت امروزمان را مدیون نیروهای مسلح  هستیم.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: از نیروهای مسلح کشور و به‌خصوص سپاه تشکر می‌کنیم و آخرین حرکت سپاه در موشک‌باران پایگاه آمریکایی عین‌الاسد، ابهت و هیمنه آمریکایی‌ها را در هم شکست و پس از جنگ جهانی دوم برای نخستین‌بار بود که حرکتی علیه نیروهای آمریکایی انجام می‌شد.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در این انتخابات باید افرادی را به مجلس بفرستیم که بیشتر اهل حق هستند و رعایت تقوا دارند تا در آینده گرفتار نشویم و در بحث بررسی صلاحیت‌ها قطعا بدون کوچک‌ترین نگاه جناحی و سیاسی این احراز صلاحیت‌ها انجام شده است.

امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه شورای نگهبان را نباید تضعیف کرد؛ زیرا به نفع نظام و کشور نیست، گفت: راه برای دفاع افرادی که صلاحیت آن‌ها مورد تایید نیست باز است تا این افراد اعتراض کرده و شورای محترم نگهبان را قانع کنند.

وی بیان داشت: دشمن حضور میلیونی مردم در تشییع سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» را نمی‌تواند تحمل کند و بنابراین دنبال فتنه جدید در گوشه و کنار کشور است و حضور همیشگی مردم در صحنه، این فتنه‌ها را هم خاموش خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار