گام دوم انقلاب/ استاد و مشاور رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع):

ضرورت برنامه‌ریزی برای مقابله با همه ابعاد جنگ ترکیبی/ برخی مراکز علمی و فرهنگی در پازل دشمن قرار دارند

«محمدعلی برزنونی» گفت: اگر جنگ ترکیبی را با یک مکعب روبیک مقایسه کنیم، باید معادله هر شش ضلع آن را حل کنیم؛ چراکه جنگ در حوزه‌های مختلفی نظیر فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... در جریان است و باید برای هر یک از این ابعاد برنامه داشته باشیم.
کد خبر: ۳۸۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ - 19January 2020

ضرورت برنامه‌ریزی برای مقابله با همه ابعاد جنگ ترکیبی/ برخی مراکز علمی و فرهنگی در پازل دشمن قرار دارندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمدعلی برزنونی» استاد و مشاور رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع)، امروز (یک‌شنبه) در همایش «الگوی هیأت‌های مذهبی در ارتقاء معنویت، اخلاق و سبک زندگی ایرانی - اسلامی»، با بیان این‌که بیانیه گام دوم انقلاب در سه سرفصل تحلیل گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی ترسیم و وضعیت دشمن را واکاوی می‌کند، اظهار داشت: «علم و پژوهش»، «معنویت و اخلاق»، «اقتصاد»، «عدالت و مبارزه با فساد»، «استقلال و آزادی»، «عزت ملی» و «سبک زندگی» هفت تدابیر مهم بیانیه گام دوم انقلاب برپایه نگاه خوشبینانه به آینده و نگاه به جوانان به عنوان موتور محرک پیشرفت هستند.

وی با اشاره به موضوع تمدن نوین اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: حرکت انقلاب اسلامی به صورت شتابان آغاز و پیروز شد اما ما باید در کنار آن، انقلاب‌های دیگری نیز انجام می‌دادیم و رویه جاری نظام سلطه غرب که امروز رو به انحطاط است را تغییر می‌دادیم؛ چراکه با تقلید محض از دیگران، نمی‌توانیم به تمدن نوین اسلامی دست یابیم؛ بنابراین باید خودمان نظام‌های گسترده و جهان‌شمول را ایجاد کنیم.

برزنونی با تأکید بر ضرورت شناخت تمام لایه‌های نظام سلطه، عنوان کرد: رأس هرم  لایه‌های نظام سلطه «سیاست‌گذاری» است و لایه دوم این هرم نیز سطح «راهبردی» قرار دارد و لایه سوم آن نیز سطح عملیاتی است که در این سطح نزدیک به 160 اندیشکده اروپایی و آمریکایی فعالیت می‌کنند تا اسلام را از روح تهی کنند که مساجد، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و هیئت‌های مذهبی اولویت جامعه هدف آن‌ها هستند.

وی با تأکید بر این‌که امروز ما در جنگ ترکیبی مقابل دشمن قرار داریم، تصریح کرد: اگر جنگ ترکیبی را با یک مکعب روبیک مقایسه کنیم، باید معادله هر شش ضلع آن را حل کنیم؛ چراکه جنگ در حوزه‌های مختلفی نظیر فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... در جریان است و باید برای هر یک از این ابعاد برنامه داشته باشیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در داخل کشور با یک سری موسسات با مولفه‌های حکمرانی نوین مواجه هستیم و شبکه های نفوذی در پی این هستند تا رهبران جوان آینده کشور را تربیت کنند که در این راستا، برخی از مراکز علمی و فرهنگی در پازل دشمن قرار دارند.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر شناخت دشمنی دشمن، گفت: در جنگ سخت توانمان بالاست؛ اما در جنگ نرم باید ببینیم که کجا قرار داریم و مأموریت مقابله با تهدیدات نرم، برعهده چه کسانی است.

برزنونی هیأت‌های مذهبی را ابزار مهمی برای مقابله با جنگ نرم دانست و با اشاره به توطئه دشمن با عنوان پروژه 2020، گفت: دشمن با اسلام لندن‌نشین ذیل شیعه شیرازی، علمای مجتهدنما، کتابخانه، صندوق قرض‌الحسنه، حوزه علمیه، شبکه مداحان با گرایش افراطی و توهین به مقدسات اهل سنت، شبکه‌های رسانه‌ای با حجم عظیم پولی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها