بان‌کی مون با پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری موافقت کرد

دبیر کل سازمان ملل متحد با پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین المللی موافقت و اعلام کرد که فلسطین اول آوریل (13 فروردین) به دادگاه کیفری بین المللی می پیوندد.
کد خبر: ۳۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰ - 07January 2015

بان‌کی مون با پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری موافقت کرد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «بان کی مون» دربیانیهای که در وب سایت این سازمان منتشر کرده موافقت خود را بابت این درخواست اعلام کرد و گفت: این درخواست در اول آوریل 2015 برای کشور فلسطین و بر طبق روند دادگاه کیفری بینالمللی به اجرا در میآید.


تشکیلات خود گردان فلسطین درخواست برای عضویت در دادگاه بینالمللی کیفری را جمعه گذشته ارایه کرد.

محمود عباس، رئیس دولت متحد ملی فلسطین یک روز پس از آن که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه 30 دسامبر 2014 را درباره ارایه یک ضربالاجل سه ساله برای تشکیل کشور فلسطین در اراضی اشغالی رد کرد، درخواست پیوستن به دادگاه کیفری بینالمللی را ارایه کرد.

پیوستن به این دادگاه بخشی از استراتژی فلسطین در اعمال فشار به اسرائیل برای خروج از اراضی 1967 و موافقت با تشکیل کشور فلسطین است. تصمیم فلسطین در پیوستن به دادگاه کیفری بینالمللی پیشتر با اقدامات تلافی جویانه اسرائیل مواجه شده است به طوری که تل آویو انتقال بیش از 100 میلیون دلار درآمد حاصل از مالیات جمع آوری شده برای فلسطین را روز شنبه مسدود کرد و متعهد شد تا اقدامات شدیدتری را علیه فلسطین اعمال کند.
 

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها