ادامه تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به مناطق غیرنظامی یمن

ائتلاف سعودی در ادامه تجاوز نظامی به یمن، شماری از روستاها و مناطق غیرنظامی این کشور را هدف حملات راکتی و توپخانه ای قرار داد.
کد خبر: ۳۸۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷ - 20January 2020

ادامه تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به مناطق غیرنظامی یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، عربستان روز دوشنبه با توپخانه به روستاهای شهرستان منبه واقع در استان صعده حمله کرد.

مزدوران سعودی نیر امروز یک شهروند غیرنظامی را مقابل خانه اش در منطقه بیت الشرجی شهرستان قعطبه به ضرب گلوله به قتل رساندند.

همچنین در پی شلیک سه فروند موشک کاتیوشا از سوی متجاوزان به منطقه الجلبیه شهرستان التحیتا، خسارت هایی به خانه ها و مزارع مردم وارد شد.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریبا پنج سال گذشته به استثنای امارات، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار