آیت‌الله جنتی:

شورای نگهبان از تائید یا رد صلاحیت هیچ فردی متنفع یا متضرر نمی‌شود

دبیر شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان از تائید یا رد صلاحیت هیچ فردی متنفع یا متضرر نمی‌شود.
کد خبر: ۳۸۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ - 22January 2020

رئیس‌جمهور حرفی نزند که دشمنان سوء استفاده کنندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه این شورا با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: باید از اعضای شورای نگهبان تشکر کنم که در این ایام حداکثر وقت خود را گذاشته‌اند تا رسیدگی به شکایات و پرونده‌های داوطلبان با کمال دقت انجام شود.

وی در ادامه از همکاری خوب مراجع قانونی چون ناجا، وزارت اطلاعات و قوه قضائیه با شورای نگهبان در پروسه بررسی صلاحیت‌ها تشکر کرد و افزود: در کنار مستندات و مدارک مراجع قانونی، بررسی‌های محلی نیز به تأیید صلاحیت افراد گمنام کمک کرد و بسیاری از افرادی که فاقد سابقه بودند، از این طریق احراز صلاحیت شدند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: البته اگر در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت استانی و مرکزی اشتباهی صورت گرفته باشد یا مستندات جدیدی به دست ما برسد، اعضای شورای نگهبان با دقت به آن‌ها رسیدگی خواهند کرد و چنانچه تغییراتی در نتایج اولیه صورت گیرد جای هیچ‌گونه نگرانی نیست چرا که شورای نگهبان صرفاً به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می‌کند.

وی خطاب به اعضای شورای نگهبان تاکید کرد: باید در کمال دقت در این مرحله شکایات داوطلبان بررسی شود تا کسانی که حداقل شرایط قانونی را دارند در جمع داوطلبان قرار گیرند.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: یکی از اشکالات قانون این است که شاید فردی صلاحیت‌های عمومی نمایندگی را پیش از ورود به مجلس داشته باشد و انسان مومنی هم باشد و شورای نگهبان او را تائید کند، اما پس از ورود به مجلس و وقتی دستش به پول و قدرت برسد گرفتار مقام و موقعیت شود که در این خصوص هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مسئولیت جدی دارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار