عریقات:

حق خروج از «پیمان اسلو» را برای خود محفوظ می‌دانیم

مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به رونمایی احتمالی طرح معامله قرن گفت، چنین اقدامی می‌تواند این حق را به فلسطین بدهد که از پیمان اسلو خارج شود.
کد خبر: ۳۸۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵ - 26January 2020

حق خروج از «پیمان اسلو» را برای خود محفوظ می‌دانیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین، در واکنش به احتمال رونمایی از طرح موسوم به «معامله قرن» گفت، در آن صورت سازمان آزادی‌بخش فلسطین این حق را دارد که از «پیمان اسلو» خارج شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، عریقات هشدار داد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد «اشغال موقت [سرزمین‌های فلسطینی توسط صهیونیست‌ها]را به اشغال دائم مبدل کند».

طبق پیمان اسلو که در دو مرحله در سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۵ به ثمر رسید، صهیونیست‌ها موظف شدند سازمان آزادی‌بخش فلسطین را به عنوان نماینده مردم فلسطین و حق فلسطینی‌ها برای حاکمیت بر کرانه غربی رود اردن و نوار غزه را به رسمیت بشناسند و از سویی فلسطینیان با وجود رژیم صهیونیستی کنار بیایند.

عریقات پیش‌تر نیز گفته بود که هرگونه تلاش، معامله یا زورگویی که حقیقت «اسرائیل» را به عنوان رژیم اشغالگر فلسطین بپوشاند، تاریخ از آن با عنوان «فریب قرن» یاد خواهد کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (امروز) در آستانه رونمایی از طرح موسوم به معامله قرن، راهی واشنگتن شده است.

گفته می‌شود این طرح حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش اعظم کرانه باختری را به رسمیت شناخته، پایتختی قدس را از فلسطینی‌ها سلب کرده و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را نیز به کلی رد می‌کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار