مقام فلسطینی:

دولت فلسطین هرگز با طرح‌های آمریکایی تشکیل نخواهد شد

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و کمیته مرکزی جنبش فتح تأکید کرد که دولت فلسطین هرگز بر اساس طرح‌های آمریکا تشکیل نخواهد شد.
کد خبر: ۳۸۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶ - 26January 2020

دولت فلسطین هرگز با طرح‌های آمریکایی تشکیل نخواهد شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «عزام الاحمد» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین با اشاره به تلاش آمریکا برای مانع‌تراشی در برابر تشکیل دولت فلسطین، گفت: این فلسطینیان هستند که دولت خود را هر زمان که بتوانند تشکیل خواهند داد.

الاحمد در مصاحبه با وبگاه اردنی «عمون» افزود: دولت فلسطین تنها در اراضی اشغالی ۱۹۶۷ فلسطین و به پایتختی قدس تشکیل خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هدف نهایی طرح صلح آمریکا، حذف آرمان فلسطین و حمایت کامل و مطلق از رژیم اشغالگر اسرائیل است.

این مقام فلسطینی تصریح کرد که تصمیم دولت آمریکا برای رونمایی از طرح صلح موسوم به «معامله قرن»، تلاشی برای حمایت از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از انتخابات آینده است و دعوت از «بنی گانتز» برای سفر به واشنگتن و کاخ سفید نیز تلاشی برای ایجاد اتحاد بین آن‌هاست، چرا که نظرسنجی‌ها نشان داده که هیچ یک از آن‌ها به تنهایی قادر به تشکیل کابینه جدید اسرائیل نیست.

عضو کمیته اجرایی ساف گفت: طرح صلح آمریکا از مدت‌ها پیش مطرح شده و از دو سال قبل نیز اجرای آن آغاز شده است و مهم‌ترین بخش اجرا شده این طرح نیز به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین به حمایت‌های آمریکا از طرح‌های رژیم صهیونیستی برای الحاق دره اردن و شمال بحرالمیت اشاره کرد و گفت که این طرح جدیدی نیست و برای نخستین بار در سال ۱۹۷۹ مطرح شد.

پس از آنکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از آمادگی برای رونمایی نزدیک از طرح موسوم به معامله قرن خبر داد، صحبت از این طرح بار دیگر به صدر اخبار بازگشته است.

ترامپ با بیان اینکه این طرح به زودی رونمایی می‌شود، مدعی شده است که با طرف فلسطینی یا همان تشکیلات خودگردان درباره این طرح به صورت خلاصه صحبت کرده و در آینده بیشتر صحبت خواهد کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار