كارشناس مسائل بین الملل بیان كرد؛

برآورد‌ها از کشته شدن ۱۰۰ نظامی آمریکایی در عین الاسد خبر می‌دهد

رضاخواه گفت: تعدادی از سربازانی که در عین الاسد حضور دارند، مزدورانی هستند که توسط شرکت‌های خصوصی استخدام شدند و این شرکت‌های خصوصی هیچ الزامی برای اعلام تلفات خودشان ندارند.
کد خبر: ۳۸۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ - 27January 2020

برآورد‌ها از کشته شدن ۱۰۰ نظامی آمریکایی در عین الاسد خبر می‌دهدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، دکتر «علیرضا رضاه خواه» کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص مخفی کاری آمریکایی‌ها درباره حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در گفت‌وگویی با بیان این که آمریکایی‌ها بر اساس محاسباتی که داشتند باور نداشتند جمهوری اسلامی ایران بتواند چنین پاسخ محکمی را در زمانی کوتاه انجام دهد، اظهار داشت: ترامپ خیلی تلاش می‌کرد از این اتفاق برای انتخابات سال ۲۰۲۰ استفاده کند و به عنوان یک دستاورد خودش در سیاست خارجی نشان دهد. ترامپ حتی تهدید کرده بود اگر ایران واکنشی نسبت به این موضوع داشته باشد، ۵۲ نقطه از خاک جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار خواهد و به همین جهت وقتی ایران به عین الاسد حمله مجبور شدند هزینه‌های وارد شده را کم اعلام کنند تا نتوان بلوفی که زده بودند را اجرا کند.

وی افزود: سه روز بعد از حمله موشکی ایران به عین الاسد، آمریکایی‌ها مجبور شدند فضایی را ایجاد کنند تا خبرنگار سی ان ان وارد عین الاسد شود تا نشان دهند کسی کشته نشده است، اما با این وجود تعابیری که توسط سرباز‌های آمریکایی صورت می‌گرفت، این بود که حجم حملات بی سابقه بوده است. خبرنگار آمریکایی اذعان کرد تا کنون همیشه آمریکایی‌ها از موشک بالستیک علیه دشمنان خود استفاده می‌کردند، اما حالا آمریکایی‌ها برای نخستین بار طعم مورد حمله موشک بالستیک قرار گرفتن را می‌چشند.

این کارشناس مسائل بین الملل درباره تلفات نیرو‌های نظامی آمریکایی اظهار کرد: در ابتدا آمریکایی‌ها منکر آسیب دیدن شدند، اما به مرور به تعداد تلفات اضافه کردند و اعلام شد ۳۴ نفر از آمریکایی‌ها دچار ضربه مغزی شده اند که «جو بایدن» رقیب ترامپ این حرف را مسخره و کشته شدن سربازان را یک پنهان کاری از سوی ترامپ اعلام کرد.

وی اضافه کرد: وقتی آماری که درباره سربازان مجروح شده اعلام شد، باید این را هم در نظر گرفت، تعدادی از سربازانی که در عین الاسد و دیگر پایگاه‌های آمریکایی حضور دارند، مزدوران نظامی هستند که توسط شرکت‌های خصوصی استخدام شدند و این شرکت‌های خصوصی هیچ الزامی برای اعلام تلفات خودشان ندارند در حالی که بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، بیش از ۱۰۰ نفر از نظامیان کشته شدند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار