دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان خبر داد؛

هشتمین دوره نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در بیش از ۳ هزار مدرسه/ برای نخستین بار پویش کتابخوانی «کتاب انقلاب» در مدارس سراسر کشور

«حسین تاریخی» در آستانه یوم الله دهه فجر گفت: هشتمین دوره نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در بیش از سه هزار مدرسه برگزار می‌شود و برای نخستین بار پویش کتابخوانی «کتاب انقلاب» در مدارس سراسر کشور برپا می‌شود.
کد خبر: ۳۸۱۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ - 28January 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در آستانه یوم الله دهه فجر اظهار داشت: هشت سالی است که برنامه اصلی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در دهه فجر «مدرسه انقلاب» است که با محوریت اتفاقات انقلاب برگزار می‌شود.

وی گفت: در مدرسه انقلاب مهمترین اتفاق، این است که دانش‌آموزان نسل کنونی شروع به روایت‌گری انقلاب می‌کنند.

تاریخی با بیان اینکه نسل کنونی علاقه‌مند و پشتیبان انقلاب است، تصریح کرد: در مدرسه انقلاب اصلی‌ترین برنامه، نمایشگاه‌های مدرسه‌ای است که با موضوع گام دوم انقلاب و در سه محور دیروز، امروز و فردای انقلاب برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال بیش از سه هزار مدرسه برای این نمایشگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، تا ۱۲ بهمن نیز مدارس فرصت دارند برای این نمایشگاه ثبت‌نام نمایند.

تاریخی با اشاره به بخش ویژه این نمایشگاه گفت: پویش کتابخوانی کتاب انقلاب امسال در بخش جنبی نمایشگاه مدرسه انقلاب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقه کتابخوانی برای اولین بار در مدارس سراسر کشور برگزار می‌گردد و این مسابقه با محوریت کتاب‌های حوزه نوجوان در حوزه انقلاب است که کتاب هفت جلدی داستان‌های انقلاب به قلم محمدرضا سرشاری، آن مرد با باران می‌آید نوشته وجیهه سامانی، روایت یک عکس و باغ خرمالو از جمله این کتاب‌ها هستند و دانش آموزان در هر غرفه با توجه به محتوای آن به معرفی کتاب‌های مرتبط می‌پردازند و در بخش فروش کتاب‌ها با تخفیف‌های ویژه در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

تاریخی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما در این پویش ترویج فرهنگ کتابخوانی، به ویژه معرفی کتاب‌های جذاب بخش نوجوان در زمینه انقلاب اسلامی است همچنین ۴۰ سال چالش ۴۰ سال پیروزی و پاسخگویی به شبهات نیز از جمله موارد دیگری است که در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی گفت: روایت گری مهمترین عنصر در مدرسه انقلاب است که توسط دانش آموزان اجرا می‌شود و راویان برگزیده استان‌ها در تیرماه ۱۳۹۹ دانش آموزان منتخب استا نها به یک رویداد ملی، تربیتی و تشکیلاتی با عنوان «راویان تمدن» دعوت خواهند شد.

دبیرکل اتحادیه اسلامی دانش‌آموزان به پخش برنامه مدرسه انقلاب در شبکه امید اشاره کرد و گفت: از ۱۱ بهمن این برنامه با نقش آفرینی اعضای انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در شبکه امید پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها