دفاع پرس از نشست خبری معرفی سند نقض حقوق بشر امریکا گزارش می دهد/

قربانی شدن یک هزار و 30 سیاه پوست در امریکا ، محاکمه 250 هزار کودک،کشتار بیش از 8 هزار عراقی

قربانی شدن یک هزار و 30 سیاه پوست در امریکا ، محاکمه 250 هزار کودک ،کشتار بیش از 8 هزار عراقی در سال 2013 از جمله موارد نقض حقوق بشر در امریکا است.
کد خبر: ۳۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰ - 10January 2015

قربانی شدن یک هزار و 30 سیاه پوست در امریکا ، محاکمه 250 هزار کودک،کشتار بیش از 8 هزار عراقی

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، اسفندیاری رییس مرکز حمایت از حقوق بشر در نشست خبری رونمایی از سند نقض حقوق بشر آمریکا گفت: حقوق بشر یک زبان مشترک بشری است که همواره مورد هجوم مستکبران عالم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مظلومیت حقوق بشر در این است که ناقضین حقوق بشر در عالم از ابزار حقوق بشر به عنوان یک موضوع مهم فشار بر کشورهایی که آزادی خواه هستند استفاده می کند و هر  کجا فکر نمی کنند منافعش تامین نمی شود از این حربه استفاده می کنند و رقیب خود را به نقض حقوق بشر متهم می کنند.

اسفندیاری گفت: تاکنون مرکز مستقلی که گزارش هایی را در این باره منتشر کند و افکار عمومی را تنویر کند نداشتیم و مراکزی که در سطح جهانی فعالیت می کنند یک طرفه قضاوت کرده و گاهی اوقات در راستای اهداف قدرت ها گام برمی دارند و همچنین در برخی موارد گزارش های ناقصی از نقض حقوق بشر را ارائه می دهند.

رییس مرکز حمایت از حقوق بشر ادامه داد: ما از دستگاه دیپلماسی کشور درخواست داریم تا اسناد ما را در محاکم عمومی پیگیری کنند.

وی گفت: هدف از تاسیس این مرکز شناسایی و حمایت از مستضعفین و مظلومین جهان ، همکاری با سازمان های بین المللی حقوق بشری مستقل و معرفی ارزش های حقوق بشر اسلامی به جهانیان است.

اسفندیاری گفت: در سال 2014 برای اولین بار سند نقض حقوق بشرایالات متحده را منتشر کردیم که مورد استقبال رسانه ها قرار گرفت و افراد مستقل در آ مریکا از آن بهره بردند و این گزارش ها مستند و دارای منابع موثق است.

وی با اشاره به مواردی از نقض حقوق بشر در برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا گفت: کشتار نه میلیون ایرانی در جنگ جهانی اول بر اثر قحطی که به دلیل حضور نیروهای متفقین و در راس آنها انگلیس در ایران بوجود آمد .

وی ادامه داد: مرکز کنترل پیشگیری از ناهنجاری ها ی آمریکا در گزارش سالیانه 2014 اعلام کرد که 30 هزار نفر در آمریکا در اثر شلیک گلوله جانشان را از دست دادند و گزارش دیگری مبنی بر وجود خشونت پلیس آمریکا حکایت دارد و آن قربانی شدن یک هزار و 30 سیاه پوست در امریکا است که مایکل براون نوجوان سیاه پوست آمریکایی از جمله آنها بود.

رییس مرکز حمایت از حقوق بشر اظهار داشت: زندانی بودن 80 هزار آمریکایی در زندان های انفرادی و طولانی مدت که بیشتر از اقلیت های سیاه پوست و سرخ پوستان هستند، محاکمه 250 هزار کودک در آمریکا به خاطر ارتکاب جرم های مختلف، نقض حقوق زنان و دانشجویان در مطع کارشناسی و تجاوز به 17 درصد زنان این مقطع از جمله موارد نقض حقوق بشر در آمریکا است.

اسفندیاری گفت: نقض حقوق بشر آمریکا در کشورهای دیگر از جمله موارد سند نقض حقوق بشر آمریکا این مرکز است که شامل مواردی چون 360 بار حمله هوایی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا از سال 2004 تا 2013 به خاک پاکستان است که 3 هزار نفر کشته داشته که اکثرا غیر نظامی بودند.

وی تصریح کرد: در یمن نیز آمریکایی ها از سال 2002 تا 2013 ،50 حمله هوایی داشتند که یک هزار و 100 نفر در این حملات کشته که 37 نفر از انها کودک بودند.

رییس مرکز حمایت از حقوق بشر ادامه داد: در سال 2013 با مداخله امریکا و عربستان حملات هوایی مرگباری در عراق انجام شد که 8 هزار و 868 کشته شدند که بیشتر آنها غیر نظامی بودند.

وی با اشاره به موارد دیگری از نقض حقوق بشر در آمریکا گفت: هرهفته 4 خودکشی در گروه سنی بین 15 تا 19 سال و آمار کمیته پارلمانی فرا حزبی از وضع گرسنگان انگلیس اعلام کرد که 500 هزار کودک انگلیسی در خانواده های خود نمی توانند غذای کافی داشته باشند و 3 میلیون و 500 هزار بزرگسال استطاعت کافی برای تهیه غذای لازم را ندارند.

اسفندیاری تصریح کرد: در تاریخ ششم بهمن ماه نیز برای اولین بار گزارش نقض حقوق بشر در خاک انگلیس که مربوط به سال 2013 و 2014 است را منتشر خواهیم کرد ضمن اینکه نمایشگاهی از نقض حقوق بشر قدرتها و مدعیان آزادی حقوق بشر از جمله کشورهای اروپایی و آمریکایی و رونمایی از چند کتاب را نیز در این مراسم خواهیم داشت. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931020000618#sthash.uQ4PaeXr.dpuf

شایان ذکر است، سند 100 صفحه ای نقض حقوق بشر آمریکا با حضور جمعی از مسولیین و پژوهشگران این عرصه روز دوشنبه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران رونمایی می شود.

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار