محمود نظری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

کاریکاتور هنر مردمی است و اکران آن باید در خیابان‌ها باشد

یک هنرمند کاریکاتوریست با اشاره به لزوم نمایش عمومی آثار منتخب جایزه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» در سطح شهرهای ایران گفت: لازم است آثار مسابقه ترامپیسم در معرض دید عموم قرار گیرد که بهترین روش آن اکران در بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهرهای مختلف است.
کد خبر: ۳۸۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۵ - 02February 2020

«محمود نظری» هنرمند کاریکاتوریست و برگزیده دومین دوره جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به حضور در دومین دوره این جشنواره اظهار داشت: موضوع این مسابقه، موضوع خیلی خوبی برای فعالیت در حوزه کارتون و کاریکاتور بود؛ بحث ترامپ و ترامپیسم به دلیل ابعاد شخصیت ترامپ و اتفاقات و کارهایی که او کرده بود، دست‌مایه خوبی برای سوژه‌یابی بود.

وی پرداختن به ترامپ را موضوع روز دنیا دانست و گفت: من دوره قبل نیز در این جایزه شرکت کردم و شخصاً احساس کردم پرداختن به ترامپ مهم است و به همین دلیل در مسابقه ترامپیسم شرکت کردم.

این هنرمند کاریکاتوریست تصریح کرد: ایده‌ها و سوژه‌های ما در دوره گذشته این مسابقه، به‌اندازه دومین دوره نبود چراکه شخص ترامپ هر روز سوژه‌های جدیدی را دست کاریکاتوریست‌ها می‌دهد و این دوره ما نیز سوژه‌های بهتر و بیشتری داشتیم.

برگزیده دومین دوره جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» در خصوص بازخوردهای این مسابقه و شرکت هنرمندان 79 کشور دنیا در مسابقه ترامپیسم خاطرنشان کرد: این مسابقه ویترین خیلی خوبی برای ارائه آثاری است که با موضوع ترامپ خلق می‌شوند چراکه در برخی از کشورها به دلیل قوانین و ارتباطاتی که با آمریکا دارند و با اینکه مدعی آزادی بیان هستند، هنرمندان محدودیت‌هایی را برای چاپ برخی از کارها دارند.

نظری ادامه داد: جایزه ترامپیسم ویترین و محل خیلی خوبی برای ارائه کارتون و کاریکاتور با موضوع دونالد ترامپ بود و همان‌طور که مشاهده شده مورد استقبال خیلی خوب هنرمندان دنیا قرار گرفت.

این هنرمند کاریکاتوریست درباره سوژه کاریکاتور خود گفت: من در سوژه‌ای که به این مسابقه فرستادم به کارهای عجیب و غریبی که ترامپ انجام می‌دهد پرداخته‌ام. یکی از این سوژه‌ها خروج آمریکا از معاهدات و زیرپا گذاشتن قواعد و قوانین بین‌المللی و سازمخالف زدن‌های اوست.

کاریکاتور هنر مردمی است و اکران آن باید در خیابان‌ها باشد

برگزیده دومین دوره جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» درباره نمایش آثار این مسابقه در گالری حوزه هنری گفت: نمایش این آثار در گالری حوزه هنری یک اتفاق خیلی خوب است اما اکتفا کردن به تنها یک گالری کافی نیست یعنی‌اینکه صرفاً کارها در چند گالری نمایش داده شود مناسب نیست چراکه گالری‌‌ها مکان‌های تخصصی است که اکثراً هنردوستان و دانشجویان هنر به آن مراجعه می‌کنند لذا لازم است آثار مسابقه ترامپیسم در معرض دید عموم قرار گیرند که بهترین روش آن اکران در بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهرهاست. کاریکاتور یک هنر مردمی است لذا حتماً باید کاریکاتور را برای مردم و در اماکن عمومی اکران کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار