معرفی فیلم‌های روز دوم جشنواره فجر در سینما رسانه 5؛

برنامه نمایش روز سوم جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت

نمایش فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر امروز با نمایش چهار فیلم در بخش‌های مختلف آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۸۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵ - 03February 2020

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‎پرس، در سومین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر چهار فیلم در بخش‌های مختلف نمایش خواهند داشت.

سانس اول «روز صفر»

سعید ملکان در اولین تجربه کارگردانی خود «روز صفر» را به سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر آورده است. سعید ملکان با همراهی بهرام توکلی کار نوشتن این فیلم را برعهده داشته‌اند.

امیر جدیدی، ساعد سهیلی، تینو صالحی، محمدرضا مالکی، مهدی قربانی، رضا خدادادبیگی، محمدعلی راجپوت، ابوالفضل صفاری بازیگران نخستین تجربه کارگردانی ملکان هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: روایتی متفاوت از یک اتفاق ملتهب معاصر است.

سانس دوم «درخت گردو»

فیلم سینمایی «ابر بارانش گرفته» به کارگردانی و تهیه کنندگی «مجید برزگر» چهارمین فیلم بلند این کارگردان سینما است که در بخش سودای سیمرغ سی‌و‌هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر نمایش داده می شود.

وی پیش از فیلم هایی نظیر «یک شهروند کاملاً معمولی»، «پرویز»، «فصل باران‌های موسمی» و ... را کارگردانی کرده بود، که در زمان خود با نقد‌های مثبتی روبرو شد و می‌توان گفت «پرویز» از بهترین‌های این کارگردان است.

این کارگردان ۴۷ ساله آخرین بار در سال ۱۳۹۳ با فیلم «یک شهروند کاملاً معمولی» در جشنواره فیلم فجر حاضر بود و پس از آن مدتی را به فعالیت در حوزه تهیه‌کنندگی پرداخت.

سانس سوم «آبادان یازده 60»

فیلم سینمایی «آبادان یازده 60» به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی حسن کلامی نخستین اثر امسال سینمای دفاع مقدس است که در سومین روز جشنواره فجر نمایش داده خواهد شد.

علیرضا کمالی، حسن معجونی، ویدا جوان، شبنم گودرزی، حمیدرضا محمدی و نادر سلیمانی در این فیلم سینمایی ایفای نقش می کنند.

تازه‌ترین محصول مرکز فیلم و سریال سازمان اوج اثری متفاوت در حوزه دفاع مقدس است که به شروع جنگ ایران و عراق خواهد پرداخت.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: مردم غیور آبادان ... شهر در آستانه سقوط قرار گرفته است!

عوامل پشت صحنه این فیلم سینمایی عبارت است از: نویسنده و کارگردان: مهرداد خوشبخت، تهیه کننده: حسن کلامی، بازیگران: علیرضا کمالی، حسن معجونی، شبنم گودرزی، حمیدرضا محمدی، نادر سلیمانی، ویدا جوان، یاسین مسعودی، رضا مسعودی، افشین طایی و وحید کرمانی، مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری، مدیر هنری: عبدالحمید قدیریان، مدیرتولید: رحمت عبدالله زاده، مدیر صدابرداری: جهانگیر میرشکاری، چهره پرداز: محمود دهقانی، مدیر برنامه ریزی و سرپرست گروه کارگردانی: امیرشهاب اسماعیلی، طراح صحنه: جعفر محمد شاهی، طراح لباس: زهرا صمدی، تدوین: سهراب خسروی، جلوه های ویژه بصری: جواد مطوری، جلوه های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، آهنگساز: بهزاد عبدی، منشی صحنه: ساناز فراهانی، عکاس: علی نیک رفتار، فیلمبردار پشت صحنه: رضا رشیدی فر، مدیر تدارکات: حسن حیدرزاده ، مشاور رسانه ای: مهرداد معظمی.

سانس چهارم «جایی برای فرشته‌ها نیست» و «امتحان»

«جایی برای فرشته ها نیست» درباره دختران تیم ملی «اسکیت هاکی» ایران و مشکلات پیچیده آنها در راه مسابقات آسیایی کره است.

فدراسیون توانایی تامین هزینه دختران را ندارد و این اتفاق باعث شده است تا تیم در شرایط روحی بحرانی قرار بگیرد. با اضافه شدن دکتري روانکاو که باور به متدی جدید در کار با دختران دارد تعدادی از آنها کمپینی جهت جمع آوری پول را راه اندازی می‌کنند. کمپین در نهایت با حمایت مردم موفق شده و دختران با این کمک‌ها عازم مسابقات کره می‌شوند. مسابقاتی تازه آنها باید با غول‌های قدرتمند آسیا مبارزه کنند.

مستند «امتحان»

مستند امتحان با محوریت پاسخ به دو سوال بدون پاسخ تاریخ سیاسی جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است و برای این بار می‌کوشد در قالب ارائه اسناد و مستندات تاریخی به این پرسش پاسخ دهد که آیا در دهه ۶۰ میان امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای رئیس جمهور وقت برسر انتخاب نخست وزیر اختلاف‌نظر وجود داشت؟

این مستند در واقع پاسخی تصویری به مستند خط و نشان رهبری که توسط شبکه بی بی سی تولید شده، است. چرا که اتفاقات دهه ۶۰ به گونه‌ای تحریف‌شده بیان می‌شود و در مستند امتحان به دو حادثه تاریخیِ مربوط به دوران ریاست جمهوری آیت‌الله خامنه‌ای در دهه ۱۳۶۰ پرداخته می‌شود.

اولین چالشی که در این دوران مطرح می‌شود، انتخاب نخست وزیر است که با مشکلات و حواشی فراوانی همراه است؛ دومین موضوعی که در مستند امتحان به آن پرداخته شده نماز جمعه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۶ و اتفاقات حول آن است.

مراحل تحقیق و پژوهش مستند امتحان به دلیل استواری ساختار آن برپایه مستندات تاریخی یک سال به طول انجامیده است و ۱۳۹۶ کلید خورد و نهایتا پس از دو سال مهرماه ۱۳۹۸ آماده نمایش شد.

مستند امتحان تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در قالب یک اثر ۶۵ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی مهدی مطهر تولید شده است و روز دوشنبه ۱۶ دی ماه برای اولین بار در دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار به نمایش در خواهد آمد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار