حجت‌الاسلام رئیسی:

صیانت از حقوق مردم دستور کار همه مسؤولان باشد/ حضور ملت در تشییع پیکر حاج قاسم رأی به مقاومت بود

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز باید توجه به مردم، خواست مردم، معیشت و آزادی‌های مشروع و صیانت از حقوق مردم برای همه ما در دستور کار باشد.
کد خبر: ۳۸۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ - 02February 2020

معیشت، آزادی‌های مشروع و صیانت از حقوق مردم دستور کار همه مسؤولان باشدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‎پرس، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه پس از تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی، با سلام و درود به روح مطهر امام و شهدا و گرامی‌داشت شهید سلیمانی، اظهار داشت: امیدوارم در بهار چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همگان درخط نورانی امام رضوان الله تعالی علیه، در تحقق جامعه مورد نظر و آرمان‌های بلند ایشان در گام دوم تلاش کنیم.

وی افزود: امام (ره) به دنبال تشکیل جامعه‌ای با ویژگی‌های عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت بودند. امام (ره) می‌خواستند جامعه‌ای مبتنی بر این اصول و مبانی را ایجاد کنند و تمام دیدگاه‌های ایشان نیز در مسیر تحقق جامعه‌ای با این ویژگی‌ها بود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دشمنان بسیار تلاش کردند که این جامعه شکل نگیرد، اما موفق نشدند، ادامه داد: دشمنان در این 40 سال بسیار توطئه و فتنه کردند که یک قلمِ آن هشت سال جنگ تحمیلی بود؛ اما خداوند متعال در این 40 سال تفضل کرد و به برکت اخلاص امام خمینی (ره)، خون مطهر شهیدان و هدایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی و حضور مقتدرانه مردم در صحنه، موفقیت‌های بسیاری کسب شد.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی در این 40 ساله شکل گرفت و در هر دوره‌ای نیز گام‌هایی برداشته شد، خاطرنشان کرد: در این دوره بنا داریم با استفاده از همان منویات امام بزرگوارمان و رهنمود‌های مقام معظم رهبری تحولی را در دستگاه قضایی شکل دهیم که متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه بیان کرد: مردم عزیز در رفراندومِ حضور در تشییع جنازه حاج قاسم سلیمانی رای به مقاومت و ایستادگی دادند.

رئیسی با تاکید بر اینکه ضعف مطلقا تعلق به ملت ایران و نظام اسلامی ندارد، گفت: پیام ایستادگی و مقاومت از این کشور شنیده می‌شود و پیام مقاومت در رفراندومِ حضور مردم به همه دنیا مخابره شد.

وی ادامه داد: امروز اراده ملت، دولت و همه دست اندرکاران نظام ایستادگی در مقابل دشمنان است. در سیر و سلوک امام (ره) رای مردم و مردم باوری مثل بعضی از سیاسیون دنیا که فقط دم از مردم می‌زنند، یک شعار نبود؛ آن‌ها صرفا اسم مردم را می‌برند و توجهی به مردم ندارند؛ در حالیکه وقتی امام (ره) می‌فرمودند میزان رای ملت است، این موضوع را با همه وجود باور داشتتند.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: امروز مردم باوری در سیر و سلوک رهبر معظم انقلاب نیز وجود دارد و باید توجه به مردم، خواست مردم، معیشت و آزادی‌های مشروع و صیانت از حقوق مردم برای همه ما در دستور کار باشد.

وی گفت: یکی از اقدامات جدی دستگاه قضایی مسئله صیانت از حقوق عامه و مردم است که در برنامه کاری ماست.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه مبارزه بی‌امان با فساد در دستور کار قوه قضاییه است، تصریح کرد: اعتقاد ما این است که در درون انقلاب و ذات آن مبارزه با فساد قرار دارد. هیچ مدیر و دستگاهی نمی‌تواند صبغه مبارزه با فساد نداشته باشد. باید صلاح، قانونمداری، عدالتخواهی و حق گرایی در دستور کار جدی همه مدیران و همه دستگاه‌ها باشد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه محوری‌ترین نکته‌ای که امام (ره) دنبال تحقق آن بودند، اجرای عدالت بود، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی به عنوان پیشانی اجرای عدالت بنایش این است که در این مسیر گام بردارد و از روح امام (ره) و ارواح مطهر شهیدان استمداد می‌طلبیم و از مردم عزیز می‌خواهیم ما را در راه اجرای عدالت که هدف مهم امام (ره) از این انقلاب بود، کمک کنند تا همگان احساس عدالت کنند و احساس کنند در دستگاه قضایی به حق و عدل عمل می‌شود.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها