نماینده سازمان ملل در یمن با رهبر جنبش انصارالله دیدار کرد

نماینده سازمان ملل در یمن شامگاه روز یکشنبه با رهبر جنبش انصارالله یمن دیدار کرد.
کد خبر: ۳۸۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳ - 02February 2020

نماینده سازمان ملل در یمن با رهبر جنبش انصارالله دیدار کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، سخنگوی جنبش انصارالله یمن شامگاه روز یکشنبه خبر داد که «مارتین گریفیث» نماینده سازمان ملل در امور یمن با «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جبنش انصارالله یمن دیدار کرد.

سخنگوی انصارالله گفت که در این دیدار تاکید شد که تجاوز‌های چندین باره از سوی کشور‌های متخاصم و ادامه حملات هوایی و تحرکات نظامی، تمامی تلاش‌هایی را که در راستای ایجاد صلح در یمن انجام شده را با مانع مواجه می‌کند.

بر اساس گفته سخنگوی جنبش انصارالله، در این دیدار تاکید شد که محاصره باعث ایجاد بحران اقتصادی و انسانی برای تمام ملت یمن شده و عدم پیشرفت در پرونده اسیران و زندانی‌ها موضوعی است که بار‌ها بر اهمیت ایجاد راه‌حل برای آن تاکید شده است.

گریفیتس روز یکشنبه وارد صنعا شد تا با رهبران جنبش انصارالله دیدار و درباره کاهش تنش‌های نظامی و آرام‌سازی به خصوص پس از تشدید درگیری‌ها در دو استان الجوف و مأرب گفتگو کند.

عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ با تشکیل ائتلاف نظامی متشکل از کشور‌های عربی حملات علیه یمن را آغاز کرده است و تا کنون شمار زیادی از مردم این کشور را کشته و زخمی کرده و تعداد زیادی از آن‌ها را آواره کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار