ارتش سوریه ۵ روستا و شهرک را در شرق ادلب آزاد کرد

ارتش سوریه با آزادسازی چند روستا و شهرک دیگر در شمال شهر سراقب واقع در استان ادلب، این شهر را کاملا به محاصره درآورده و در آستانه آزادسازی قرار داده است.
کد خبر: ۳۸۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ - 06February 2020

ارتش سوریه ۵ روستا و شهرک را در شرق ادلب آزاد کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، یگان‌های ارتش سوریه در ادامه عملیات خود برای پاکسازی استان ادلب که در اشغال تروریست‌هاست، پنج شهرک و روستا را در شرق مرکز این استان آزاد و پاکسازی کردند.

رسانه‌های سوریه از جمله خبرگزاری سانا امروز پنجشنبه (۱۷ بهمن) گزارش دادند که روستا‌ها و شهرک‌های «إفس»، «الذهبیه»، «جدیده طلافح»، «طلافح» و «جلاس» در پیشروی‌های امروز آزاد شده‌اند.

این پیشروی‌ها دیروز چهارشنبه از محور «ابوالظهور» آغاز شده بود و طی آن ارتش سوریه، مناطق مذکور را در شمال شهر «سراقب» به کنترل خود درآورد. هم‌اکنون شهرک سراقب در محاصره کامل قرار دارد و احتمال دارد تا ساعاتی دیگر، این شهر کاملاً آزاد شود. برخی منابع مدعی آزادسازی این شهر شده‌اند که هنوز از سوی رسانه‌های رسمی و ارتش سوریه تأیید نشده است.

ارتش سوریه دیروز توانسته بود با سیطره آتش‌باری خود بر جاده بین‌المللی «حلب-دمشق»، این جاده مهم را در شمال غرب این شهر قطع کند و تروریست‌های جبهه النصره (شاخه سوری القاعده) را مجبور به عقب‌نشینی از این شهر کند.

هم‌اکنون ارتش سوریه به نزدیکی روستای «کراتین» واقع در نزدیکی فرودگاه نظامی «تفتناز» رسیده است با این حال، برخی از رسانه‌های وابسته به مخالفان دولت سوریه از جمله خبرگزاری «استپ» مدعی شده‌اند گروهک ارتش آزاد توانسته این روستا را از دست ارتش پس بگیرد؛ روستایی که نیرو‌های ارتش سوریه وارد آن نشده‌اند.

به دنبال درگیری‌های پیش‌آمده بین ارتش سوریه و نیرو‌های ترکیه در استان ادلب که منجر به کشته شده هشت تن از نظامیان این کشور شد، ترکیه نیرو تجهیزات جدیدی به این استان گسیل داشته است.

مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه نیز مدعی شد که گروه‌های مسلح و تروریستی با پوشش هوایی ارتش ترکیه حمله شدیدی به شهرک «النیرب» آغاز کرده‌اند. این شهرک نزدیک‌ترین فاصله با مرکز استان ادلب (شهر ادلب) دارد و ارتش سوریه آن را طی این هفته به کنترل خود درآورده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها