امام جمعه چغادک:

صداقت، بصیرت و بینش سیاسی از ویژگی‌های یک نماینده خوب است

حجت الاسلام رضا خدری گفت: داشتن صداقت، بصیرت و بینش سیاسی، استعمارستیز بودن و دغدغه استقلال و پیشرفت کشور داشتن از ویژگی‌های یک نماینده خوب است.
کد خبر: ۳۸۳۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ - 07February 2020

به گزارش دفاع‎پرس از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امام جمعه چغادک امروز (18 بهمن) در خطبه‌های نماز جمعه این شهر  ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سقوط نظام شاهنشاهی اظهار داشت: مردم ایران اسلامی در 22 بهمن امسال نیز به شکرانه نعمت الهی و معنوی انقلاب اسلامی، حضوری پرشورتر و باشکوه‌تر از گذشته در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن خواهند داشت و بار دیگر دشمن را مأیوس و ناامید خواهند کرد.

وی گفت: شرایط امروز منطقه، پیروزی‌های چشمگیری را برای جبهه حق رقم زده است و حضور مردم در صحنه‌های مختلف، یک بخش و ضلع مهمی است که در این پیروزی‌ها تأثیر و نقش فراوانی دارد.

حجت الاسلام خدری استقامت و وحدت ملت ایران را دو پیام راهپیمایی 22 بهمن عنوان کرد افزود: این دو مؤلفه در واقع «اقتدار ملی» را رقم می زند و این حضور باشکوه مظهر اقتدار ملی می‌شود.

وی با اشاره به در پیش رو بودن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و با تاکید بر اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات تصریح کرد: متأسفانه برخی در داخل کشور و درون نظام سخنانی در مورد انتخابات می گویند که باعث سوء استفاده دشمنان ملت می‌شود، رسانه دشمن همیشه تلاش کرده است تا حقایق مربوط به ما را وارونه جلوه دهد.

امام جمعه چغادک با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تا زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم سازیم نه اینکه سخنان دشمن شاد کن بر زبان بیاوریم تصریح کرد: مردم ما قطعاً نمی‌پذیرند که شخصی با همین انتخابات در کشور مسئولیتی گرفته باشد و هر جا که به نفعش نیست علیه فرایند انتخابات موضعگیری کند.

حجت الاسلام خدری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این خصوص اظهار داشت: رهبر عزیز انقلاب با ناراحتی به این افراد که آسیاب دشمن را تقویت می کنند هشدار دادند.

وی افزود:  بیش از هفت هزار نفر تاکنون برای انتخابات تأیید صلاحیت شده‌اند ولی عده‌ای از مدعیان پوچ اندیش باز هم شورای نگهبان را زیر سؤال می‌برند و مردم را نسبت به اصل انتخابات دلسرد می‌کنند، بعضی از افراد متأسفانه به دروغ گفتن عادت کرده‌اند و در مورد انتخابات هم به دورغ سخنانی می گویند که باعث دلسردی مردم شود.

امام جمعه چغادک ادامه داد: مردم را شما دلسرد کرده‌اید نه اینکه از اصل نظام دلسرد باشند، مردم از مسئولان ناکارآمد و کارنابلد خسته و دلسرد هستند نه از اصل انقلاب و نه از فرایندهای قانونی نظام.

خطیب جمعه چغادک بر ضرورت انتخاب نماینده خوب تاکید کرد و اظهار داشت: ملاک حضرت امام (ره) در مورد انتخابات مجلس این بود که می‌فرمود: مثل مرحوم مدرس را انتخاب کنید، و مرحوم مدرس از نگاه رهبری خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل تهدید و تطمیع و فریب‌گری در او اثر نمی‌کرد؛ یک نماینده خوب، چنین نماینده‌ای است، نه کسی که از تهدیدها بترسد و جا بزند، نه کسی که برای چند تا امتیاز و به طمع مال دنیا تطمیع شود و نه کسی که به راحتی فریب بخورد.

حجت الاسلام خدری به ویژگی‌های نماینده خوب اشاره کرد و افزود: داشتن صداقت، بصیرت و بینش سیاسی، استعمارستیز بودن و دغدغه استقلال و پیشرفت کشور داشتن، شجاعت داشته باشد و تهدیدها در او تأثیر نکند، ساده زیست باشد و به خاطر ثروت تطمیع نشود، مردمی و داشتن روحیه خدمت به خلق خدا از ویژگی‌های یک نماینده خوب است.

امام جمعه چغادک با تاکید بر اهمیت انتخاب اصلح برای نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید تلاش و بررسی کنیم و نماینده خوب را تشخیص دهیم و نمایندگان کارآمد و کار بلد و انقلابی و دغدغه مند نسبت به مردم و نظام به مجلس بفرستیم تا مجلس جایگاه واقعی خودش را دوباره پیدا کند و در رأس امور قرار گیرد و بتواند برای معضلات و چالش‌های کشور برنامه ریزی کند و آنها را حل کند که به تعبیر رهبری، اگر انتخاب ما یک انتخاب قوی و درست باشد، قطعاً بسیاری از مشکلات کشور قابل حل است.

انتهای پیام/ ز

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار