معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد سبک زندگی از آثار و نگاره‌های شهدا

«حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد» با اشاره به افتتاح نمایشگاه «هنر مردان خدا»، گفت: ما درباره شهدا، نگاره‌های زیادی دیده‌ایم؛ اما آنچه که تولید خود شهید است، آینه تمام‌نمای جهان‌بینی یک انسان در قالب تصویری است که در دوران زندگی پربرکت وی نگاشته شده است و امروز داشته‌های ما وابسته به این آثار است.
کد خبر: ۳۸۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ - 08February 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدحسن کاویانی‌راد» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (شنبه)، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ملی آثار هنری شهیدان با عنوان «هنر مردان خدا» که در موزه شهدا برگزار شد، با بیان این‌که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند که خانه حضرت علی (ع)، افضل خانه‌هاست، اظهار داشت: از دل این خانه است که نام خدا نه فقط بر زبان، بلکه در عمل، سبک زندگی و تربیت، تولید و در عالم بشریت عرضه شده است.

وی افزود: از دل این خانه است که فرهنگ شهادت برمی‌خیزد، صادر می‌شود و به سمت این خانه برمی‌گردد و دوباره حیات می‌گیرد.

حجت‌الاسلام کاویانی‌راد با بیان این‌که رکن این خانه یک بانویی است که در نقش مادری فعالیت می‌کند و با پرچم همسری، دامن خود را مرکز تولید و تربیت شهید و شهادت قرار داده است، گفت: در حدیث کساء، حضرت زهرا (س) به‌عنوان محور مادرانه و همسرانه، رکن تربیت در خانه تحت عنوان مادر شهید و همسر شهید است که آن را به جامعه عرضه می‌کند.

وی بیان داشت: از این خانه است که اگر بانویی مانند حضرت ام‌البنین (س) می‌خواهد نقش‌آفرینی کند، سالروز وفات ایشان بهانه‌ای برای تجلیل از مادران و همسران شهدا می‌شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید بیان داشت: پشت هر مرد شهیدی، دامن پاک مادر یا پشتوانه امن همسری نقش‌آفرینی کرده است تا این شهید بتواند خود را به عرصه ایثار و شهادت، عرضه کند.

وی گفت: ما امروز مفتخریم که جامعه ما زیر سایه مبارک ۹۸ هزار مادر دلسوخته، دلشکسته و پشتوانه‌دار از معنویت و همچنین ۶۱ هزار همسر توانمندی است که سایه چادر آن‌ها برای ما هم ارزش می‌آفریند و هم امید و اقتدار ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام کاویانی‌راد، با اشاره به افتتاح نمایشگاه «هنر مردان خدا»، گفت: ما درباره شهدا، نگاره‌های زیادی دیده‌ایم؛ اما آنچه که تولید خود شهید است، آینه تمام‌نمای جهان‌بینی یک انسان در قالب تصویری است که در دوران زندگی پربرکت وی نگاشته شده است و امروز داشته‌های ما وابسته به این آثار است.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله بتوانیم یک سبک زندگی را از داخل این آثار ایجاد و برای آیندگان به میراث بگذاریم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار