نخستین کنگره ملی شهدای فجرآفرین برگزار شد

فجرآفرینان دوران نهضت انقلاب اسلامی، صبح امروز (یک‌شنبه)، در آستانه ورود به دومین سال از گام دوم انقلاب اسلامی، در کنگره ملی شهدای فجرآفرین، در تالار وزارت کشور، گردهم آمدند.
کد خبر: ۳۸۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ - 09February 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، فجرآفرینان دوران نهضت انقلاب اسلامی، صبح امروز (یک‌شنبه)، در آستانه ورود به دومین سال از گام دوم انقلاب، در کنگره ملی شهدای فجرآفرین، در تالار وزارت کشور، گردهم آمدند.

نمایه‌هایی از دوران نهضت انقلاب اسلامی در نمایش‌هایی که در این مراسم اجرا شد، یاد و خاطره آن‌روز‌ها را برای فجرآفرینان زنده کرد و بر مقابل دیدگان جوانان، که مبارزات انقلابی مردان و زنان پولادین این سرزمین را ندیده‌اند، نمایان ساخت.

«محمد گلریز» را همه می‌شناسند، خواننده انقلابی کشورمان که تصانیف انقلابی‌اش، خاطرات زیادی را در ذهن مردم ما زنده می‌کند؛ از تصنیف «این بانگ آزادی است کز خاوران خیزد...» که یاد و خاطره پیروزی انقلاب اسلامی تا «از صلابت ملت و ارتش و سپاه ما...» که شیرینی خاطره فتح خرمشهر را تازه می‌کند، را برای نسل مقاوم انقلاب متجسم می‌کند.

نخستین کنگره ملی شهدای فجرآفرین برگزار شد

گلریز در این مراسم به اجرای قطعه «وطنم» پرداخت و در ادامه نیز «پروین سلیحی» همسر شهید «لبافی‌نژاد،» به بیان خاطرات خود پرداخت و گفت: من در مدتی که با همسرم زندگی کردم، دریافتم که وی یکی از مردان خدا بود و با تمام وجود خود، بندگی، اخلاص و ایمان را در وجود وی احساس می‌کردم.

وی با بیان اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی گفته است که شهدا قبل از به شهادت رسیدن، شهید شدند، بیان داشت: من در این مدتی که با همسرم زندگی می‌کردم، می‌دانستم که شهید می‌شود.

همسر شهید لبافی‌نژاد، با اشاره به مبارزات انقلابی این شهید والامقام، گفت: وی سال ۴۲ دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه تهران بود که همزمان با قیام ۱۵ خرداد، در معیت جمعی از دانشجویان با امام خمینی (ره) همراهی می‌کند و دستگیر می‌شود اما همسرم آن‌گونه که تعریف کرده است، فرار می‌کند.

وی ادامه داد: ما سال ۱۳۵۱ با هم ازدواج کردیم و با وجود این‌که من ۱۶ سال داشتم، اما با افتخار همسر شهید لبافی‌نژاد شدم.

نخستین کنگره ملی شهدای فجرآفرین برگزار شد

همسر شهید لبافی‌نژاد خاطرنشان کرد: همسرم بعد از فارغ‌التحصیلی، برای گرفتن تخصص، در آمریکا بورسیه شده بود؛ اما بعد از مدتی از امام خمینی (ره) استفتاء گرفت که به آمریکا برود و یا اینکه بماند و به مبارزات خود ادامه دهد که امام (ره) فرمودند که مختارید؛ بنابراین وی بسیار خوشحال شد که می‌تواند راه مبارزه را انتخاب کند؛ چراکه می‌گفت ما در مکتب حسین (ع) تربیت و در مکتب عاشورا برزگ شده‌ایم، حال امروز که یزدی‌ها حاکم هستند، چطور می‌توانیم به‌دنبال تحصیل و زندگی و رفاه برویم.

وی گفت: آن زمان واژه شهادت بسیار غریب و غیرملموس بود؛ ولی همسرم بسیار عاشقانه آن را درک کرد و در اولین مسافرت بعد از ازدواج‌مان که به مشهد رفته بودیم، دیدم که وی زیارت وارث را می‌خواند و وقتی به فراز «یا لیتنا کنت معکم...»، با یک حسرت خاصی می‌گفت که من از شما دعا می‌کنم که برای شهادت من دعا کنید که امروز صحنه عاشورا برای ما فراهم است.

* فیلم/ کنگره ملی «شهدای فجر آفرین»

همسر شهید لبافی‌نژاد عنوان کرد: من همسرم را در راه فعالیت‌های مبارزاتی همراهی می‌کردم که هردوی ما به فاصله ۲۴ ساعت دستگیر شدیم. من تا یک‌سال ممنوع‌الملاقات بودم، به‌طوری‌که فرزندم دیگر من را نمی‌شناخت. همسرم نیز علی‌رغم شکنجه‌های بسیار، مردانه ایستاد.

وی تصریح کرد: همسرم برای همراهی با مبارزان و درمان آن‌ها، رشته خود را که چشم‌پزشکی بود، به جراحی تغییر داده بود و مبارزان انقلابی را که در عملیات‌ها و ترور‌ها فعالیت می‌کردند را یاری می‌کرد؛ به همین دلیل به هفت‌بار اعدام محکوم شده بود؛ چراکه چند مستشار آمریکایی و رؤسای ساواک را ترور کرده بودند.

همسر شهید لبافی‌نژاد ادامه داد: حدود ۱۰ روز قبل از این‌که همسرم را تیرباران کنند، ساواک بنا بر مصلحت‌هایی به ما اجازه ملاقات داد که در آن‌جا همسرم به من گفت که ۱۰ روز دیگر تیرباران خواهم شد و خدا خودش می‌داند که براثر شکنجه‌های متعدد و فشار‌های زیاد چقدر بدنش نحیف شده بود؛ اما من نور بهشت را در صورت وی می‌دیدم.

وی خاطرنشان کرد: همسرم در آن ملاقات به من توصیه کرد که شما ممکن است حداقل ۱۵ سال به حبس محکوم شوید؛ بنابراین من یک خواهشی دارم که وقتی از زندان آزاد شدی، مبادا بگویی که من خسته شدم و سهم خودم را انجام داده‌ام و همچنین تأکید می‌کرد که همرزمانی را انتخاب کن که جز برای رضای خدا و برای اسلام، هیچ انگیزه و عقیده‌ای دیگر نداشته باشند که هم دین خود را از دست می‌دهی و هم دنیای خود را نابود خواهی ساخت.

نخستین کنگره ملی شهدای فجرآفرین برگزار شد

همچنین حجت‌الاسلام «محمدحسن کاویانی‌راد» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با حضور در این مراسم، در میان خانواده‌های شهدا و ایثارگران فجرآفرین، اظهار داشت: سلام گرم رئیس بنیاد شهید را به خدمت تک تک حاضرین این جمع ابلاغ میکنم و از اینکه ایشان به علت کسالت نتوانستند در این جمع حاضر شوند را عذرخواهی کنم.

وی افزود: مبارزان انقلابی در اوج ناامیدی، امید خود را حفظ کرده و حالا نماد صبر و استقامت و ماندگاری هستند. این افراد بدون هیچ توقعی، تمرکز خود را برای حفظ آرمان‌های انقلاب به کار بردند.

همچنین، شرکت‌کنندگان در ادامه نخستین کنگره ملی شهدای فجرآفرین، شاهد نقاشی‌های «فاطمه عبادی» هنرمند کشورمان بودند که با تصاویر شنی، صحنه‌هایی از رویدادهای انقلاب اسلامی را مقابل دیدگان آن‌ها خلق کرد و در انتهای این مراسم، از چند خانواده‌ شهدای فجرآفرین تقدیر و تجلیل شد.

نخستین کنگره ملی شهدای فجرآفرین برگزار شد

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار