صالحی:

آمریکا به خاطر از دست دادن فرزند ناخلفش اقدام به ترور سردار سلیمانی کرد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: آمریکا به خاطر از دست دادن فرزند ناخلفش یعنی داعش، اقدام به ترور سردار سلیمانی کرد.
کد خبر: ۳۸۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۱ - 10February 2020

آمریکا به خاطر از دست دادن فرزند ناخلفش اقدام به ترور سردار سلیمانی کردبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز (دوشنبه) ۲۱ بهمن ماه پس از حضور در سومین نشست امنیت هسته‌ای در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی درباره برجام و عملکرد اروپا در این زمینه گفت: برجام یک توافقنامه دوجانبه است یک طرف آن ما هستیم و طرف دیگر، طرف‌های مقابل هستند. آمریکا برجام را ترک کرد و اروپایی‌ها هم آنگونه که شایسته عمل به تعهدات است، عمل نکرده‌اند.

اروپا در مقابل فشار‌های آمریکا حقیرانه عمل می‌کند

وی افزود: از اتحادیه اروپا بعید است که به عنوان اتحادیه‌ای با این تعداد کشور، در مقابل فشار‌های آمریکا خاضعانه و حقیرانه عمل می‌کند و این عجیب است.

صالحی تصریح کرد: اگر اروپا همچنان بخواهد به این روند ادامه بدهد، بدون اینکه اقدام جدی در عملیاتی کردن تعهداتش انجام دهد، قطعا نگران آینده برجام خواهیم بود.

خرابکاری‌های هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره امنیت هسته‌ای نیز خاطرنشان کرد: بحث امنیت بر دو بحث قبلی موخر است، دو بحث قبلی راجع به پادمان و ایمنی هسته‌ای بود که به این‌ها بحث امنیت سایت‌ها و تأسیسات هسته‌ای نیز اضافه شده است.

وی افزود: بحث امنیت هسته‌ای بسیار مهم است، چون فعالیت‌های تروریستی در سطح جهان چه از طریق گروه‌های تروریستی و همچنین رژیم‌هایی که پایبند به قوانین بین‌المللی نیستند مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد و این‌ها خودشان را در ارتکاب هر جرمی که می‌تواند مخل امنیت هسته‌ای به خصوص سایت‌های هسته‌ای باشد، آزاد می‌دانند.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: در نشست امروز ما عنوان کردیم رژیم صهیونیستی و آمریکا در به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای ما دست داشتند که این ایجاد اختلال در امنیت هسته‌ای است، یا چندین سال پیش با استفاده از نرم افزار استاکس نت سعی کردند در فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز ما به طور عملی اختلال ایجاد کنند که الحمدالله به خاطر آمادگی عزیزان ما در سازمان انرژی اتمی موفق نشدند. البته آن‌ها همه تلاش خود را کردند.

وی به خرابکاری‌ها در صنایع مرتبط با هسته‌ای از جمله در تجهیزاتی که به ایران فروخته شده نیز اشاره کرد و افزود: البته در هیچکدام موفق نشدند. نمایشگاهی در ایران در همین زمینه از خرابکاری صنعتی کشور‌های غربی در ارتباط با تجهیزاتی که به ایران می‌فروشند برپا شده است. البته ما هر تجهیزاتی که می‌خریم چک می‌کنیم و مطمئن می‌شویم و در این زمینه تخصص زیادی پیدا کرده ایم.

صالحی افزود: ما در بعد صیانت نرم افزاری از تجهیزات و هم جلوگیری از خرابکاری در تجهیزات، به دانش فوق العاده‌ای رسیده‌ایم.

وی درباره کنفرانس امنیت هسته‌ای نیز گفت: در نشست امروز عنوان کردیم که بحث امنیت هسته‌ای هر کشوری به خودش برمی‌گردد و هر کشوری باید امنیت تاسیسات و سایت‌های هسته‌ای خود را تامین کند، البته آماده‌ایم تجارب خود را در اختیار دیگران گذاشته و از تجارب آن‌ها نیز استفاده کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: باید نسبت به ایجاد یک رژیم بین‌المللی هوشیار باشیم که بخواهند به بهانه امنیت هسته‌ای ورود کرده و یک رژیم ایجاد کرده و موانعی را علاوه بر موانع موجود ایجاد کنند. این تذکر و هشدار را به اعضای آژانس دادیم که دوباره رژیم بین‌المللی دیگری وضع نشود و هر کشوری خودش باید متولی تاسیسات هسته‌ای خود باشد.

آمریکا به خاطر از دست دادن فرزند ناخلفش، سردار سلیمانی را از ما گرفت

معاون رئیس جمهور همچنین به تروریسم آمریکایی در منطقه و تشکیل داعش و ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی هم اشاره کرد و ترور سردار سلیمانی را ناجوانمردانه، غیرانسانی و به دور از هر صفت انسانی برشمرد و افزود: سردار سلیمانی تنها کسی بود که در مقابل داعش محکم ایستاد و آن را نابود کرد، این‌ها (آمریکایی‌ها) به خاطر اینکه فرزند ناخلف خودشان (داعش) را از دست داده بودند، سردار سلیمانی را از ما گرفتند.

صالحی افزود: اعلام کردیم که ایران همانگونه که در پاسخ به شهادت سردار سلیمانی واکنش جدی از خود نشان داد، از این به بعد هم اگر شرایط ایجاب کند و ضرورت داشته باشد، قطعا در واکنش به اقدامات آن‌ها کوچکترین تردیدی به خود راه نخواهد داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین گفت: برای صیانت از تأسیسات هسته‌ای خود از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد و صیانت از این تأسیسات برای ما ضرورت است و هر اقدامی که باید در این زمینه انجام شود، انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار