رئیس جمعیت علمای اهل تسنن عراق:

مواضع ایران در قبال عراق را از یاد نخواهیم برد

رئیس جمعیت علمای اهل تسنن عراق در سخنانی گفت: مواضع ایران در قبال عراق را از یاد نخواهیم برد.
کد خبر: ۳۸۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ - 12February 2020

مواضع ایران در قبال عراق را از یاد نخواهیم بردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «خالد الملا» رئیس جمعیت علمای اهل تسنن عراق در سخنانی در خصوص بازتاب پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه و عراق اظهار داشت: جنگ تحمیلی از جمله گزینه‌های تهران پس از انقلاب نبود؛ بلکه تحت فشار آمریکا و نیز همدستی و توطئه برخی کشور‌های عربی صورت گرفت که زمینه را برای فعالیت آمریکایی‌ها فراهم کردند.

بر اساس این گزارش، وی ادامه داد: ارزش‌های انقلاب اسلامی به سرعت در میان عراقی‌ها گسترش یافت. این درحالی است که دینداری در عراق به خاطر اقدامات رژیم صدام در سطح مردمی زدوده شده بود.

الملا در خصوص اشغال عراق توسط آمریکا در سال ۲۰۰۳ عنوان کرد: ایران تنها کشوری است که در کنار عراق بود و به آن کمک کرد و تسهیلات لازم برای فروش نفت و نیز در دیگر عرصه‌ها را برایش فراهم کرد. اما مساله اصلی همان مبارزه با تروریسم بود که نظام‌های عربی از کمک به ملت عراق خودداری کردند.

رئیس جمعیت علمای عراق ادامه داد: تعدادی از نظام‌های عربی برای ورود تروریست‌ها به عراق به آمریکا کمک کردند؛ اما حمایت ایران و نظارت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی و آمدن حاج قاسم سلیمانی به عراق راه را برای مقاومت تسهیل کرد؛ چنانکه اسلحه و کارشناسان به عراق منتقل شدند؛ برخی از این کارشناسان هنگام مقابله با آمریکایی‌ها شهید شدند و این موضع جمهوری اسلامی هیچ گاه فراموش نخواهد شد ونباید کسی از ذکر این شواهد تاریخی لحظه‌ای تردید کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 900

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار