یادداشت/ عصمت دهقانی

مادران شهدای مدافع حرم اسماعیل‌های جانشان را هاجروار به قربانگاه نفس فرستادند

قلم‌ها ناتوانند از وصف ایثار و گذشت مادران شهدای مدافع حرمی که اسماعیل‌های جانشان را هاجروار به قربانگاه نفس و میدان مبارزه با شیاطین فرستادند و مرزهای جغرافیایی در پاسداری از ارزش‌های دینی برای‌شان معنایی ندارد. قاسم سلیمانی‌هایی را به میدان فرستادند که نامشان لرزه بر اندام دشمن می‌انداخت و می‌اندازد.
کد خبر: ۳۸۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸ - 15February 2020

مادران شهدای مدافع حرم اسماعیل‌های جانشان را هاجروار به قربانگاه نفس فرستادند

گروه استان‌های دفاع‌پرس - عصمت دهقانی؛ بیست جمادی الثانی سالروز حضرت فاطمه زهرا (س) در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز زن  و روز مادر، یعنی زیباترین  تبلور اخلاص، شکوه عشق، نماد گذشت و فداکاری نامگذاری شده است.

آسمان مکه  این شب‌ها صحنه‌های تماشایی از خلقت را به نظاره  نشسته  و عطر یاس نبوی در همه جای  پراکنده شده است. در چنین شبی فرشتگان عرش اعلی هلهله کنان و تکبیرگویان خدیجه (س) را در بر گرفتند.  خداوند چه زیبا تقدیر بشریت را در این قرار داد که یازده ستاره آسمان امامت از نسل بانوی باشند که دشمنان، پدرش  را ابتر نامیدند.

فاطمه (س) آمد تا از از این پس دختران عرب قربانی زنده به گور شدن جاهلیت پدرانشان نباشند. او آمد تا همتای علی(ع) باشد و در کنار او درد مظلومیت این  اسوه صبر را بر دوش بکشد. او آمد تا در تربیت فرزندان ظلم ستیز، الگویی باشد برای زنان تاریخ.

پس از تولد حضرت فاطمه (س)، با ارزش و احترامی که نبی مکرم اسلام محمدمصطفی (ص) برای وی قائل بود؛  مقام زن جایگاه ویژه ای یافت و در تعالیم اسلامی تاکید ویژه‌ای بر حفظ حقوق زنان شده است.

در طی سالیان اخیر زنان به عنوان نیمی از جامعه در همه عرصه‌ها حضوری فعال داشته و دارند. در اوج مبارزات انقلابی، زنان و دختران این آب و خاک، دوش به دوش مردان به خیابان‌ها آمدند و ندای «استقلال آزادی، جمهوری اسلامی» سر دادند. بانوان مسلمان و عفیف ایران زمین که پیام ایستادگی در برابر ظلم را از سرور زنان هر دو جهان حضرت فاطمه زهرا (س) و دختر گرامی‌شان حضرت زینب (س) به ارث برده‌اند، هنوز  خاطرات تلخ و شیرین روزهای مبارزات انقلابی نقل مجالس‌ و محافل‌شان بود که رژیم بعثی عراق به پشتیبانی استکبار جهانی در واپسین  روز شهریور 1359، به این خاک پر گهر تجاوز کرد.

در هشت سال دفاع مقدس زنان این سرزمین با حمایت و پشتیبانی از رزمند گان حماسه‌هایی از جنس ایثار و گذشت آفریدند که بعد از حادثه عاشورا دنیا نظیرش را به خود ندیده است. زنان و مادران با ترغیب و تشویق همسران و پسران خود برای حضور در مناطق عملیاتی، با دستان خود پیشانی‌بندهای «یا حسین (ع)» و «یا زهرا(س)» را با افتخار بر پیشانی همسران و پسران خود می‌بستند و با  کوله باری از عشق و ایمان آنها را روانه میادین نبرد می‌کردند.

آن روزها وجب به وجب خاک ایران زمین، شاهد حضور زنان در عرصه‌های مختلف ایثارگری بود، از گروه‌های مقاومت بسیج گرفته، تا مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و ... . گروهی از بانوان دواطلبانه در مراکز درمانی حاضر می‌شدند و  فرشته‌وار از مجروحین جنگی پرستاری می‌کردند و امداد رسانی‌های به موقع‌شان مرهمی بود بر زخم‌های آنان.

چه مادرانی که جوانان خود را در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی فدا کردند و زینب‌وار در برابر توطئه‌های شیطانی یزیدیان زمان ایستادند. در این میان مادران رزمندگان جاوید الاثری  که سیاهی چشمان‌شان بر درهای انتظار سفید شد و هنوز که هنوز است خبری از فرزند دلبندشان نیست  جایگاه ویژه ای دارند و صبرشان ستودنی است.

شهدا که پرورش یافتگان دامن پاک مادرانی به صداقت آینه و زلالی آب هستند در وصیت‌نامه‌های خود نیز از یاد مادر و توصیه به مادر غافل نبوده اند. شهید «حمید امرایی» از شهدای استان لرستان در وصیت‌نامه خود آورده است:

ای مادران، مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا نمی‌توانید جواب حضرت زینب(س) را که در روز عاشورا تحمل داغ 72 شهید را کرد بدهید و هم مثل حضرت زینب(س) فرزندانتان را به میادین نبرد حق علیه باطل بفرستید و جسد آنها را تحویل نگیرید مثل مادر وهب که فرمود: «سری که در راه خدا گرفته ام پس نخواهم گرفت»

در سال‌های اخیر، با تولد فرزند ناخلف استکبار جهانی به نام «داعش» در بلاد اسلامی،  باب میدانی دیگر از دفاع از ارزش‌های ناب محمدی (ص) گشوده شد و دفاع مقدس به دفاع از حریم حرم اهل بیت وصل شده.  قلم‌ها ناتوانند از وصف ایثار و گذشت مادران شهدای مدافع حرمی که اسماعیل‌های جانشان را هاجروار به قربانگاه نفس و میدان مبارزه با شیاطین  فرستادند  و مرزهای جغرافیایی در پاسداری از ارزش‌های دینی برای‌شان معنایی ندارد. قاسم سلیمانی هایی را به میدان فرستادند که نامشان لرزه بر اندام دشمن می‌انداخت و می‌اندازد.

دشمنان ما بدانند که بانوان شجاع و مومن این مرزو بوم، با هدف سربلندی اسلام و کشور، گسترش مفهوم مقاومت و استکبار ستیزی و تربیت نسل جهادی و تراز انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها