نتانیاهو به اتهام فساد محاکمه می‌شود

محاکمه نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اتهام فساد دو هفته پس از برگزاری سومین انتخابات سراسری در کمتر از یک سال گذشته برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۴۸۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ - 19February 2020

نتانیاهو به اتهام فساد محاکمه می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس وزارت دادگستری اسرائیل اعلام کرد محاکمه «بنیامین نتانیاهو» به اتهام فساد در تاریخ هفدهم مارس (دو هفته پس از برگزاری سومین انتخابات سراسری اسرائیل در کمتر از یک سال گذشته) برگزار خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو اولین نخست وزیر اسرائیل است که در زمان تصدی این سمت به ارتکاب جرم متهم می‌شود. وی ارتکاب هرگونه اقدام نادرست را  در هر سه اتهام فسادی که به وی وارد شده است، رد کرد.

نتانیاهو علاوه بر نبرد حقوقی که در پیش دارد در انتخابات دوم مارس نیز برای حیات سیاسی خود نبرد خواهد کرد.

وزارت دادگستری اسرائیل با صدور بیانه‌ای اعلام کرد نتانیاهو ملزم به حضور در جلسه دادگاه منطقه‌ای در اورشلیم (قدس اشغالی) است تا به اتهامات وارد شده علیه خود پاسخ بدهد.

هیأتی متشکل از سه قاضی پرونده نتانیاهو را بررسی می‌کنند. اتهامات فسادی که به نتانیاهو وارد شده است، رشوه، خیانت در امانت و کلاهبرداری را شامل می‌شود.

نتانیاهو که ۷۰ سال دارد، متهم است که هدایایی به ارزش ۲۶۴ هزار دلار را به صورت غیر قانونی از افراد متمول و صاحب نفوذ دریافت کرده است. در میان هدایای دریافتی نتانیاهو سیگار و مشروبات الکلی هم دیده می‌شود.

وی در صورتی که به اتهام رشوه محکوم شود، ممکن است با ۱۰ سال حبس روبرو شود و در صورتی که به اتهام کلاهبرداری و خیانت در امانت محکوم شود، حداکثر تا سه سال حبس دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها