عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مسئولان در انجام امور محوله، مقاومت و ایستادگی مردم را الگو قرار دهند

اصغر سلیمی گفت: مسوولان در انجام امور محوله‌شان باید مقامت و ایستادگی مردم در برابر سختی‌ها و مشکلات را الگوی کارهایشان قرار دهند.
کد خبر: ۳۸۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۰ - 21February 2020

///اصغر سلیمی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به اعتقاد برخی مسوولان مبنی بر مرتبط دانستن کاهش مشکلات جاری کشور با تعامل با غرب اظهار داشت: با نگاه به گذشته و تجربیات‌مان از بدو ظهور انقلاب اسلامی تا کنون، متوجه تاثیرگذاری‌های مقاومت در عبور از بحران‌ها خواهیم شد؛ لذا اینکه عده‌ای نسبت به نقش مقاومت در برابر ناملایمات و اقدامات خصمانه غربی‌ها علیه ملت و کشورمان غافل بوده و قدرت مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان جهان را دست کم می‌گیرند و بر طبل مذاکره با غربی‌ها می‌کوبند، ریشه در خیانت آن‌ها نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد.

این مقام مسوول با بیان اینکه دیپلماسی مقاومت در برابر زیاده‌خواهی‌های غربی‌ها جواب می‌دهد نه دیپلماسی مذاکره افزود: به نظر می‌رسد در برابر گفتمان مقاومت که پیروز میدان سیاست خارجی بوده، گفتمان سازش و مذاکره مجددا مطرح می‌شود که تحقق این امر عقب‌گرد دستاوردها و موفقیت‌های کشورمان را به بار خواهد آورد.

وی گفت: امروز تمام کسانی که دغدغه نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارند، مقاومت را نسبت به مذاکره با دولتمردان غربی ترجیح می‌دهند،‌ کمااینکه آن‌ها زیر بار فشار مشکلات جاری کشور کمر خم کرده باشند، اما باز هم به ذلت مذاکره با غرب تن نمی‌دهند.

نماینده مردم شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولان در انجام امور محوله‌شان باید مقامت و ایستادگی مردم در برابر سختی‌ها و مشکلات را الگوی کارهایشان قرار دهند.

سلیمی با تاکید بر اینکه مردم هزینه‌های مقاومت را پرداخت کرده‌اند، گفت: مردم همچون اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دوران دفاع مقدس بر این باور مصمم هستند که مقاومت و ایستادگی تنها راه موفقیت و سربلندی کشورمان است.

این مقام مسوول تصریح کرد: کسانی که امروز دم از مذاکره می‌زنند، خبر و اطمینان دارند که در این مرحله مقاومت پیروز خواهد شد و موجب عقب نشینی آمریکا می‌شود اما با طرح مجدد مذاکره در واقع تلاش دارند زیر پای گفتمان مقاومت را خالی کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما مخالف مذاکره نیستیم، اظهار داشت: در برهه‌ای از زمان با آمریکا مذاکره کردیم و آمریکا عقب نشینی کرد الان هم اگر آمریکا به تعهدات خود بازگردد ممکن است جمهوری اسلامی به این نتیجه برسد که مذاکرات را ادامه دهد.

وی مذاکره و تعامل با غرب را منجر به تحمیل خسارات‌های فراوان به ملت و کشور در زمینه‌های مختلف دانست و اظهار داشت: در داخل کشور، غرب گرایان با علم به اینکه «ترامپ» کسی نیست که با مذاکره عقب‌نشینی کند و منافع ملت ایران را در نظر بگیرد، مجدداً دم از مذاکره می‌زنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران بارها اروپائیان را آزموده‌اند، خاطرنشان کرد: دولت از اروپا چیزی را می‌خواهد که می‌داند اروپا قادر به اجرای آن نیست. اروپا نمی‌تواند مقابل آمریکا بایستد و از منافع اقتصادی خود عبور کند. دولت سرگرم دیپلماسی با اروپا برای اجرای خواسته‌هایی است که می‌داند اروپا قدرت اجرای آن را ندارد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار