حکمتیار:

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باید مجددا برگزار شود

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری و رهبر حزب اسلامی افغانستان در واکنش به اعلام نتیجۀ انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت که این نتیجه برای او قابل پذیرش نیست و باید انتخابات مجددأ برگزار شود.
کد خبر: ۳۸۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ - 19February 2020

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باید مجددا برگزار شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «گلبدین حکمتیار» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری و رهبر حزب اسلامی افغانستان در واکنش به اعلام نتیجۀ انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت که این نتیجه برای او قابل پذیرش نیست و باید انتخابات مجددأ برگزار شود.

حکمتیار که امروز (چهارشنبه، ۳۰ بهمن) در یک نشست خبری در کابل سخن می‌گفت، غنی را به تقلب در انتخابات ششم ماه میزان متهم کرد و گفت که اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی مرتکب خطا‌هایی شده‌اند. وی خواستار محاکمۀ این اعضا شد.

وی افزود: انتخابات ریاست‌جمهوری باید مجددأ تحت نظر یک حکومت بی‌طرف و یک کمیسیون مستقل برگزار شود.

حکمتیار همچنین گفت که در این راستا با سیاسیون، احزاب سیاسی و شماری از نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در حال رأیزنی است.

وی با بیان اینکه طرفدار ایجاد حکومت موازی نیست، ادامه داد: برای ایجاد حکومت متشکل از همه از جمله طالبان استقبال می‌کنیم. حکومت کنونی هم در برابر صلح و هم در برابر برگزاری انتخابات شفاف مانع است.

به گزارش فارس، کمیسیون مستقل انتخابات، روز گذشته نتیجۀ نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام کرد. برمبنای این نتیجه، اشرف غنی دوباره برندۀ این انتخابات اعلام شده‌است.

اما عبدالله عبدالله این نتیجه را نپذیرفت و گفت که حکومت «فراگیر» ایجاد می‌کند – حکومتی که امروز ژنرال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی گفت که مردم ولایات شمال آمادۀ معرفی والی‌ها برای ولایت‌های خود باشند.

همزمان با این، رحمت‌الله نبیل، نامزد دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری نیز نتیجۀ اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات را رد کرده‌است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها