زنگنه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نمایشگاه «نقش بهار» به‌دنبال ایجاد جریان تبادل آثار هنری در بین مردم است

یک کارشناس فرهنگی هدف نمایشگاه فروش آثار تجسمی «نقش بهار» را ایجاد جریان تبادل آثار هنری در بین مردم دانست و گفت: هنرمندان عرصه تجسمی با این اتفاق خواهند توانست از این حوزه منتفع شوند تا جریان آثار هنری و اقتصاد هنر را شکل دهند.
کد خبر: ۳۸۵۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۵ - 24February 2020

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- ولی منصوریان؛ «محمدرضا زنگنه» کارشناس فرهنگی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، با اشاره به فروش آثار تجسمی در نخستین نمایشگاه «نقش بهار» حوزه هنری اظهار داشت: حوزه هنری تمایل دارد آثار مورد اعتنای هنرمندان متعهد را به فروش برساند و در این راستا چندین طرح تهیه کرده تا نهادها و ارگان‌های مختلف بتوانند از ظرفیت‌هایی که قانون برایشان ایجاد کرده است، بهره‌برداری و نسبت به خرید آثار اقدام کنند.

این کارشناس فرهنگی درخصوص نوع برخورد نهادها و ارگان‌ها درباره طرح‌های خرید آثار هنری گفت: متاسفانه تاکنون نهادها، سازمان‌های دولتی و موسسات اعتباری استقبال خوبی نسبت به خرید آثار هنری نداشته‌اند اما همچنان حوزه هنری این امکان و شرایط را فراهم خواهد آورد تا چنین اتفاقاتی رخ دهد.

وی تاکید کرد: در این نمایشگاه‌ها قرار است جریان تبادل آثار هنری در بین مردم شکل گیرد؛ همواره قشر محدودی از جامعه در این حوزه‌ها فعال هستند و در نمایشگاه‌های فروش نسبت به تهیه آثار تجسمی اقدام می‌کنند و حوزه هنری در این نمایشگاه اگر به‌دنبال آثار ارزان قمیت رفته است، به دلیل این بوده تا بتواند جامعه هدف انبوهی را نسبت به این اتفاق متاثر کند.

زنگنه عنوان کرد: در خیلی از کشورها شاهدیم در هر خانه‌ای با اینکه وضعیت مالی خیلی خوبی نداشته باشند اما حداقل یک تا دو اثر هنری دیده می‌شود. لذا حوزه هنری به‌دنبال همین مسئله است که بتواند این اتفاق را آرام آرام در کشور فرهنگ‌سازی کند تا مردم بتوانند با آثار هنری ارتباط برقرار کنند.

این کارشناس فرهنگی افزود: البته تعداد هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی نیز کم نیستند که با این اتفاق خواهند توانست از این حوزه منتفع شوند تا جریان آثار هنری و اقتصاد هنر را شکل دهند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار