زاهدی‌مطلق در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

توصیه‌ مطالعه برای ایام نوروز/ کتاب‌های برگزیده جایزه ادبی شهید غنی‌پور را بخوانید

یک نویسنده و منتقد ادبی ضمن توصیه مطالعه در ایام نوروز گفت: چهار کتاب برگزیده بخش رمان بزرگسال جایزه ادبی شهید غنی‌پور همگی آثار قابل توجه‌‌ای هستند که توصیه می‌کنم آن‌ها را مطالعه کنید.
کد خبر: ۳۸۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ - 20March 2020

«ابراهیم زاهدی‌مطلق» نویسنده و عضو هیئت داوران بخش رمان بزرگسال نوزدهمین جشنواره انتخاب کتاب شهید حبیب غنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با تاکید بر ضرورت استفاده از اوقاف فراغت ایام نوروز برای مطالعه کتاب اظهار داشت: ایام نوروز علاوه بر دید و بازدید از اقوام و دوستان فرصت مناسب و خوبی برای مطالعه مفید و سودمند است.

عضو هیئت داوران بخش رمان بزرگسال نوزدهمین جشنواره انتخاب کتاب شهید حبیب غنی‌پور گفت: یکی از اصولی که همواره برای انتخاب کتاب‌های برگزیده جایزه ادبی شهید حبیب غنی‌پور مد نظر قرار می‌دهیم این است که کتابی را معرفی کنیم که مخاطب عام بتواند آن را بخواند و کتاب پیچیده، فنی و فرم گرا نباشد.

این نویسنده افزود: ممکن است به‌عنوان یک نویسنده و شخصاً با کتاب‌های پیچیده و فنی و فرم‌گرا مخالف نباشم و آن‌ها را دوست داشته باشم همان‌طور که بسیاری کارهای سخت را می‌پسندند اما به‌طور کلی در این جایزه کتاب‌هایی را انتخاب می‌کنیم که خواننده عادلی علاقه‌مند به رمان بتواند آن را مطالعه کند و از آن لذت ببرد.

زاهدی مطلق تصریح کرد: چهار کتاب احضاریه نوشته علی موذنی، گزارش اندوه نوشته محمود جوانبخت، پس از بیست سال نوشته سلمان کدیور و مثل شیشه مثل سفال اثر نرگس فرجاد امین که نامزدهای بخش رمان بزرگسال این جایزه بوده‌اند، همگی از این ویژگی برخوردارند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار