به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا؛

اختصاص اعتبار ۲۰ میلیاردی به دانشگاه علوم پزشکی گیلان

معاون رئیس جمهور گفت: ۲۰ میلیارد تومان به عنوان تنخواه به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کرونا به دانشگاه علوم پزشکی گیلان تخصیص داده شده است.
کد خبر: ۳۸۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۶ - 24February 2020

اختصاص اعتبار ۲۰ میلیاردی به دانشگاه علوم پزشکی گیلانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس جمهور شامگاه دوشنبه در گفتگوی تلفنی با بخش خبر شبکه باران، اظهار داشت: بعد از شیوع ویروس کرونا در برخی از کشور‌های جهان، وزارت بهداشت مأمور مراقبت از مرز‌های کشور به ویژه مبادی ورودی برای جلوگیری از ورود هرگونه بیماری و یا موارد مشکوک به کشور شد.

وی با بیان اینکه تلاش‌های فراوانی برای مصونیت کشور از ورود این ویروس انجام شد، افزود: به رغم همه اقدامات هفته گذشته گزارشی مبنی برای مشاهده این ویروس در دو استان قم و گیلان بودیم که متأسفانه سبب فوت تعدادی از هموطنان نیز شده است.

معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تشکیل ستادی از همه دستگاه‌ها و مسئولیت وزیر بهداشت در این ستاد، تصریح کرد: روز شنبه نیز در شورای عالی امنیت ملی اختیارات دیگری به وزیر بهداشت داده شد و دولت نیز بر حمایت‌های لازم برای تأمین تجهیزات و ملزومات مورد نیاز در این جلسه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه نیز ۵۳۰ میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار وزارت بهداشت برای هزینه کرد در موارد مورد نیاز پرداخت کرده است، ادامه داد: در همین راستا طی تماس تلفنی با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان و قم اطمینان داده شد که سازمان برنامه و بودجه به دستور رئیس جمهور هر مقدار منابع مالی برای صیانت از سلامت مردم و تأمین تجهیزات اختصاص خواهد داد.

نوبخت با اشاره به تماس تلفنی خود با سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استاندارد گیلان، افزود: از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خواسته شده در صورت نیاز به هر موردی اعم از بیمارستان سیار یا سایر موارد به سازمان اطلاع رسانی شود تا منابع مالی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر مبلغ فوق که به وزارت بهداشت برای هزینه کرد در استان‌های گیلان و قم و سایر استان‌ها درگیر پرداخت شده است، به درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی و استاندار گیلان ۲۰ میلیارد تومان به عنوان تنخواه برای این استان در نظر گرفته شده که تا اواخر وقت امشب و یا اوایل صبح فردا واریز خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه در صورت نیاز سفر بنده و وزیر بهداشت به گیلان ما آماده سفر به استان هستیم، افزود: امروز نیز وزیر بهداشت شادنوش را به عنوان نماینده تام الاختیار خود برای پیگیری امور استان گیلان معرفی کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها