یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

تعهد و تخصص مهم‌ترین پیش‌شرط تحقق مجلس قوی

منتخبان ملت باید فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی یار دولت در خدمت به کشور باشند و با تعهد و تخصص به اقتدار و حاکمیت ملی کمک کنند تا مجلسی قوی ایجاد شود.
کد خبر: ۳۸۵۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵ - 25February 2020

تعهد و تخصص مهم‌ترین پیش‌شرط تحقق مجلس قویگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس - سمانه حسن‌خانی؛ مردم غیور و همیشه در صحنه ایران جمعه دوم اسفند بار دیگر با مشارکت خود در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حماسه آفریدند.

این ملت بزرگ سند زرین دیگری بر افتخارات انقلاب اسلامی در تارک هستی زدند و یک بار دیگر نقش غیر قابل انکارشان در اداره و تعیین سرنوشت کشور به مسئولان یادآوری شد.

مردم در برهه حساس کنونی با بررسی دقیق و حسابگرانه معیار‌ها و شاخص‌های مطرح‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مقدمه تشکیل مجلسی انقلابی را فراهم کردند و با مشارکت حداکثری پاسخی محکم به یاوه‌گویی‌های دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی دادند.

طبق سخنان وزیر کشور میزان مشارکت مردم ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر بود که رقم ۴۲.۵۷ درصد واجدان شرایط رأی دادن را به خود اختصاص داد.

وزیر کشور گفت: این میزان مشارکت در حالی بود که ما هم ورود بیماری کرونا و هم شرایط سیاسی و مسائلی مثل سقوط هواپیما، حوادث آبان و دی را داشتیم و در این شرایط این میزان حضور و مشارکت مردم کاملاً قابل قبول است.

حضرت امام خامنه‌ای هم اخیرا در ابتدای جلسه درس خارج فقه با تشکر از درخشش مطلوب ملت ایران در امتحان بزرگ انتخابات و ناکام گذاشتن فرصت‌طلبی و تبلیغات همه‌جانبه دشمنان، تأکید کردند: در مقابل توطئه دشمن برای ضربه زدن به ارکان مختلف کشور، همه باید برای دفاع هوشیار و آماده ضربه و حمله متقابل باشیم.

اینک نوبت منتخبان ملت بزرگ ایران است تا با درایت، هوشیاری و تدبیر مشکلات مهم کشور را حل کنند. هر نماینده باید به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کرده و در قبال مسئولیت، توان و امکانی که دارد باید پاسخگو باشد.

منتخبان خانه ملت بهترین مرجع و جایگاه آگاهی یافتن از مشکلات و مطالبات مردم برای رئیس‌ جمهور و اعضای دولت هستند؛ ارائه نقطه نظر‌های مردم به مسئولان توسط آن‌ها صورت می‌گیرد.

آن‌ها باید فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی، یار دولت در خدمت به کشور باشند و برای ریل گذاری و سیاست گذاری‌های موثر در کشور به طور قطع باید در بعد علمی متخصص، موثر و کارآمد باشند.

نمایندگان برای اینکه بتوانند مجلس با اقتدار تشکیل دهند باید منافع ملی را در اولویت قرار دهند، هرگاه آن‌ها به منافع حزبی فکر کنند مجلس دچار چالش و آسیب می‌شود، بنابراین منتخبان ملت باید به اقتدار و حاکمیت ملی کمک کنند تا مجلسی قوی ایجاد شود.

مجلس مظهر حکومت مردمی (مردم سالاری دینی) و اداره کننده حقیقی کشور است. این نهاد جایگاه و مسیر حرکت دولت و ملت را مشخص می‌کند و زمانی قوی خواهد شد که انسجام، همدلی و هم‌افزایی و داشتن راهبرد در خانه ملت وجود داشته باشد. منتخبان ملت باید با تدوین برنامه‌های امیدبخش تغییرات سازنده را به نفع کشور و مردم به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها