مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

منطق دفاع مقدس مقاومت فعال بود

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: نشر ارزش‌ها ایجاب می‌کند تا مقاومت فعال و زندگی عزتمندانه به عنوان منطق دفاع مقدس تبلیغ و تبیین شود تا در لابه‌لای مسائل جاری به فراموشی سپرده نشود.
کد خبر: ۳۸۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ - 27February 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌­پرس از مشهد، شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس شهرستان «درگز» به ریاست «علی فراهی» فرماندار این شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا در فرمانداری شهرستان درگز برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شده است. دشمنان در این مدت، از هر اقدامی برای براندازی نظام فروگذار نبوده و متقابلاً مردم ایران اسلامی نیز در برابر این توطئه‌ها ایستادگی و مقاومت کرده است و این منطق تداوم دارد.

وی در ادامه به نظریه مذاکره با آمریکا اشاره کرد و افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون گروهی معتقد بوده و هستند که با مذاکره و تعامل، اوضاع داخلی کشور سامان پیدا می‌کند در حالی که عملکرد نظام سلطه خلاف این نظریه را ثابت کرده است.

یوسفعلی‌زاده خاطر نشان کرد: گفتمان و ماهیت انقلاب اسلامی با ماهیت نظام سلطه در تضاد است و امکان گفت‌وگو و تعامل وجود ندارد چون دشمنان نظام آرمان انقلاب اسلامی را نمی‌پذیرند.

این مسئول تاکید کرد: یک جریان فکری در کشور دائماً نظریه مذاکره با آمریکا را مطرح کرده و مبارزه با آن را رد می‌کند، اما رهبر معظم انقلاب ایستادگی در برابر دشمن، مقاومت فعال و دفاع همه جانبه را راهبرد اصلی نظام تعیین کردند.

یوسفعلی‌زاده بیان داشت: مقاومت فعال، ایستادگی در برابر دشمن با دست خالی و زندگی عزتمندانه ‌به عنوان منطق دفاع مقدس، باید توسط شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها ترویج شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز داشت: نشر ارزش‌ها ایجاب می‌کند تا این مبانی تبلیغ و تبیین شود تا در لابه‌لای مسائل جاری به فراموشی سپرده نشود و یا از اهمیت آن کاسته نشود.

این مسئول در ادامه، افزایش توان دفاعی را یک ضرورت دانست و ابراز داشت: کشورهایی دارای هویت هستند که قدرتمند باشند. کشورهای فاقد قدرت زیر سلطه مستکبرین خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وظایف دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برای دفاتر نمایندگی حفظ آثار وظایف بیست‌وچهارگانه‌ای ابلاغ شده است. یکی از مهمترین وظایفی که این دفاتر باید پیگیری ‌کنند ساخت و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام است.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: شهرهای چاپشلو، لطف‌آباد و نوخندان از توابع شهرستان درگز، میزبان شهدای گمنام هستند. برای ساخت یادمان شهدا در این شهرها باید هیات امنای شهدای گمنام تشکیل شود تا از طریق جذب کمک‌های خیرین و مردم و همچنین ساماندهی منابع دولتی و عمومی در راستای تحقق این مهم اقدام کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: هیات امنای شهدای گمنام پس از ساخت یادمان نیز باید با برگزاری برنامه‌های تاثیرگذار فرهنگی در رونق بخشیدن به این یادمان‌ها تلاش کنند.

وی در پایان بر حمایت مسئولین محلی از دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان درگز، برگزاری مستمر جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان و همچنین تدوین نقش شهرستان درگز در دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت مراکز علمی تاکید کرد.

در این نشست برخی از اعضا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان درگز ارائه کردند.

سردار یوسفعلی‌زاده در پایان این نشست ضمن قدردانی از زحمات «حسین پورلسانی» مسئول پیشین دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان درگز، «مسعود گندمکار» را به عنوان مسئول جدید این دفتر معرفی کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار