رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس:

درس‌های عملیات «کربلای ۴»، عملیات سرنوشت‌ساز «کربلای ۵» را رقم زد

سردار «علی‌محمد نائینی» گفت: حقیقتاً با تدبیر و هوشمندی که فرماندهان داشتند و با بهره‌ها و درس‌هایی که از عملیات «کربلای ۴» گرفتند، کار تاریخ‌سازی را رقم زدند و آن عملیات سرنوشت‌ساز و بزرگ «کربلای ۵» بود.
کد خبر: ۳۸۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ - 02March 2020

درس‌های عملیات «کربلای 4»، عملیات سرنوشت‌ساز «کربلای 5» را رقم زدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «علی‌محمد نائینی» رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، در نشست پژوهشی و اسنادی واکاوی عملیات کربلای ۵ که با موضوع «چگونه شکست عملیات کربلای ۴ به پیروزی در عملیات کربلای ۵ تبدیل شد؟» با حضور راویان حاضر در این عملیات برگزار شد، با بیان این‌که ایده نشست‌های پژوهشی و اسنادی دفاع مقدس مورد استقبال قرار گرفته است، اظهار داشت: چندین جلسه در سالگرد عملیات‌های مهم تعریف کرده‌­ایم که امیدواریم این جلسات منظم، پیوسته و هرچه پربارتر برگزار شوند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۶۵، با عنوان «سال سرنوشت‌ساز»، تصریح کرد: سال ۱۳۶۵، سال سرنوشت‌سازی در جنگ بود؛ چراکه در ابتدای این سال، متأثر از عملیات «والفجر ۸» ما درگیر تثبیت منطقه فاو و بعد از آن، مدت‌ها درگیر استراتژی جدید عراق به نام «دفاع متحرک» بودیم.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس افزود: در سال ۱۳۶۵ همچنین ما چندین عملیات انجام دادیم تا همه ظرفیت‌ها با یک طرح‌ریزی طولانی آماده شد تا این‌که عملیات بزرگ و سرنوشت‌ساز «کربلای ۴» انجام شود که در نشست­‌های قبل، در مورد عملیات «کربلای ۴» مفصل صحبت شد.

وی تأکید کرد: حقیقتاً با تدبیر و هوشمندی که فرماندهان داشتند و با بهره‌ها و درس‌هایی که از عملیات «کربلای ۴» گرفتند، کار تاریخ‌سازی را رقم زدند و آن عملیات سرنوشت‌ساز و بزرگ «کربلای ۵» بود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها