معرفی کتاب؛

«صد و هفتاد و ششمین غواص»

کتاب «صد و هفتاد و ششمین غواص» از مجموعه کتاب‌های تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان، در برگیرنده‌ خاطرات خودنوشت آزاده «محمدرضا یزدیان» تنها شاهد و بازمانده زنده­‌به­‌گور شدن غوّاصان و اسیران عملیات «کربلای4» است.
کد خبر: ۳۸۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰ - 23March 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «صد و هفتاد و ششمین غواص» به عنوان ششمین کتاب تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان، توسط نشر ستاره‌­ها و با حمایت معاونت فرهنگی سپاه امام رضا (ع) به زیور طبع آراسته و منتشر شد.  

این کتاب، خاطرات خودنوشت آزاده سرافراز «محمدرضا یزدیان» تنها شاهد و بازمانده زنده‌­به‌­گور شدن غوّاصان و اسیران عملیات «کربلای4» است که در چهار فصل به رشته تحریر در آمده است.

«محمدرضا یزدیان» در یادداشتی در ابتدای کتاب «صد و هفتاد و ششمین غواص» آورده است: این کتاب برگرفته از خاطرات دوران دفاع مقدس و سال‌­های سخت اسارت است. دوران آتش و خون، دوران نبردهای نابرابر و دوران ایستادگی و مقاومت رزمندگان ایرانی.

جوانان و ایثارگرانی که در راه دفاع از این مملکت و دفاع از دین و آیین خود، از همه چیز خود گذشتند. آنان که تاریخ در همه اعصار از آنها به خوبی یاد خواهد کرد و به الگویی جاویدان برای همه نسل­ها تبدیل خواهند شد.

بخشی از کتاب

روزی از درون حمام­‌ها صداهای خیلی وحشتناکی به گوش می‌­رسیدند. یکی از اسیران را به سختی شکنجه می­‌کردند.

فریاد یا حسین (ع) و یا زهرا (س) و یا اباالفضل (ع) او هم به گوش می­‌رسید. مو بر تن­‌مان سیخ شد و هیچ ­کاری از دست ما برنیامد. چند روز بعد با خبر شدیم جاسوسی او را شناسایی کرده و لو داده است.

از رزمندگان اطلاعات عملیات و هم­ دوره خودمان و نامش محمد رضایی بود. دو نفری که برای بردن پیکرش رفتند تعریف کردند که به دستور نگهبان­‌ها با پتویی برای برداشتن جنازه شهید رضایی به حمام­‌ها رفتند. هر جای بدن او را که می­‌گرفتند تا داخل پتو بگذارند، وا می‌­رفته است، چون بعثی‌­ها پس از شکنجه­‌های وحشتناک، او را داخل آب­جوش انداخته بودند.

کتاب «صد و هفتاد و ششمین غواص» در شمارگان یک هزار نسخه، در 336 صفحه با قطع رقعی در سال 1398 چاپ و منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از کتاب‌فروشی‌های معتبر در سطح کشور و یا دفتر مرکزی نشر ستاره‌ها در مشهد واقع در بلوار شهید فرامرز عباسی- خیابان بهاران- کوچه بنفشه 6- پلاک 39 تهیه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها