سرگی لاوروف؛

قطعنامه شورای امنیت از اقدام نظامی علیه سوریه جلوگیری می کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت قطعنامه اخیر شورای امنیت در مورد تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه به طور کامل از استفاده از زور علیه سوریه جلوگیری خواهد کرد.
کد خبر: ۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸ - 28September 2013

قطعنامه شورای امنیت از اقدام نظامی علیه سوریه جلوگیری می کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "راشا تودی"، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی متفاوت با همتای امریکایی خود در مورد قطعنامه شب گذشته شورای امنیت درباره تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه گفت این قطعنامه به طور کامل از اتخاذ اقدام نظامی علیه سوریه جلوگیری خواهد کرد.

لاوروف همچنین در مورد امکان استفاده از زور علیه سوریه اضافه کرد: در صورت اثبات عدم پیروی دولت سوریه از قطعنامه شورای امنیت، استفاده از زور علیه این کشور نیازمند تصمیم گیری در شورا با تصویب قطعنامه دیگری در چارچوب فصل هفتم منشور می باشد.

وزیر خارجه روسیه همچنین بیان کرد همه کشورها باید تدابیر لازم برای جلوگیری از انتقال تسلیحات شیمیایی به سمت گروه های شورشی را اتخاذ نمایند و مانع استفاده از قلمرو خود برای ارسال این نوع تسلیحات به مخالفین سوریه شوند.

گفتنی است در حالی شورای امنیت با موافقت روسیه قطعنامه ای در رابطه با نحوه خلع سلاح و تخریب تسلیحات شیمیایی سوریه را تصویب کرد که کشورهای غربی به ویژه امریکا دولت سوریه را تهدید به اتخاذ اقدام نظامی در صورت عدم پیروی کامل از تصمیمات شورای امنیت کرده اند.

نظر شما
پربیننده ها