سرهنگ علایی:

مشکل امنیتی در منطقه زلزله‌زده خوی وجود ندارد

فرمانده سپاه خوی گفت: خوشبختانه نیروهای سپاه و بسیج با حضور به موقع خود در منطقه زلزله زده خوی موجب شدن تا در این مناطق مشکل امنیتی وجود نداشته باشد.
کد خبر: ۳۸۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹ - 03March 2020

مشکل امنیتی در منطقه زلزله‌زده خوی وجود ندارد

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ «محمدباقر علایی» فرمانده سپاه خوی امروز با حضور در منطقه زلزله زده قطور خوی و بازدید از این منطقه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه نیروهای سپاه و بسیج با حضور به موقع خود در منطقه موجب شدند تا در این مناطق مشکل امنیتی وجود نداشته باشد و سرعت کارها افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه با وقوع زلزله نیروهای بسیج و سپاه خوی برای کمک به مردم این منطقه بسیج شدند، افزود: نیروهای بسیجی در این مناطق کارهای مختلفی از جمله آواربرداری، خاک‌برداری،، توزیع مواد غذایی و کالاهای اساسی در بین مردم و تامین امنیت را برعهده دارند.

فرمانده سپاه خوی با بیان اینکه شاید در برخی موارد کارها به کندی پیش می‌رود، ادامه داد: از مردم عزیز درخواست می‌شود با خونسردی و صبر بر مشکلات برای همکاری و کمک به نیروهای بسیجی تلاش کنند تا به یاری خداوند مشکلات مردم در این منطه حل شده و به زودی آنها به زندگی عادی خود بازگردند.

یادآور می‌شود، چهارم اسفند ماه بود که زلزله‌ای با قدرت ۵.۸ ریشتر شهر قطور شهرستان خوی را به لرزه درآورد و بزرگی این زلزله به گونه‌ای بود که در شهرستان‌های اطراف از جمله ارومیه و سلماس نیز احساس شد.

از همان دقایق اولیه گروه‌های امدادی برای کمک به مردم منطقه و ارزیابی خسارات احتمالی به منطقه اعزام شدند و خوشبختانه با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این زلزله تلفات جانی نداشته و در حدود ۹۵ نفر مصدم شده‌اند اما به بیش از ۶ هزار خانه مسکونی در این منطقه خسارت وارد شده است.

در این زلزله نیز به مانند سایر بحران‌ها نیروهای سپاه و ارتش از همان دقایق اولیه برای کمک به مردم به این منطقه شتافتند به گونه‌ای که سردار «حبیب شهسواری»، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی از زمان وقوع زلزله تا به امروز چندین مرتبه از این منطقه بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و خواسته‌های مردم قرار گرفته است و وی قول مساعد داده که نیروهای سپاه تا آخر در کنار مردم باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار