معرفی کتاب؛

«دایی رضا»

کتاب «دایی رضا» خاطراتی از «حجت‌الاسلام رضا بسطامی» است که توسط «محمدمهدی عبدالله‌زاده» جمع آوری شده است.
کد خبر: ۳۸۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰ - 12March 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، کتاب «دایی رضا» خاطرات «حجت‌الاسلام رضا بسطامی» از دوران انقلاب و دفاع مقدس است که توسط «محمدمهدی عبدالله‌زاده» جمع آوری و از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان چاپ و منتشر شده است.

در مقدمه این کتاب می خوانیم:

دایی‌رضا بیش از آنکه مرد حرف باشد، مرد عمل بود و در هنگامۀ آتش و خون حاضر در صحنه. وی پر از شور و شوق بود و مثل شهدا دلی پرشور داشت. بچه‌های گروهان، گردان، تیپ و لشکر به وی افتخار می‌کردند و وی نیز ناز آن‌ها را می‌خرید بنابراین دایی‌رضا روحانی‌ای است که رزمندگان عام و خاص تیپ‌ 21 امام رضا علیه السلام، تیپ قائم عجّل الله فرجه و لشکر 17 با وی حشر و نشر داشتند و خاطرات بسیاری از وی دارند.

برای رزمندگان به هر مناسبتی حرف و حدیثی داشت؛ عمومی و خصوصی. سعی می‌کرد اسم رزمندگان را به خاطر بسپارد و با همۀ آنان چنان محبت‌آمیز و صمیمی برخورد کند که هر کدامشان وی را نزدیک‌ترین به خود بداند.

دایی‌رضا تنها روحانی و رزمنده روحانی نبود بلکه محرم اسرار، غمخوار، مرید و مراد آنان نیز بود که برایشان توصیه‌های اخلاقی مناسب داشت، در دفترچه‌هایی که برای یادداشت به توصیۀ وی تهیه کرده بودند، حدیث، روایت، شعر و توصیه‌های اخلاقی می‌نوشت همان‌گونه که نوحه و روضه می‌خواند و تفنگ به دست می‌گرفت.

 کتاب «دایی ضا» در شمارگان 500 نسخه، در 127 صفحه با قطع رقعی در سال 1398 توسط انتشارات صریر از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار