به مناسبت روز درختکاری انجام شد؛

کاشت نهال در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خوزستان به یاد سردار شهید «قاسم سلیمانی»

به مناسبت روز درختکاری، سردار عباس یوسفی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خوزستان و در فضای باغ موزه این پروژه در حال ساخت به یاد همه شهدا سه اصله درخت کاشت.
کد خبر: ۳۸۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸ - 05March 2020

کاشت نهال در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خوزستان به یاد سردار شهید «قاسم سلیمانی»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس ازاهواز، امروز 15 اسفند، به مناسبت روز درختکاری، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خوزستان و در فضای باغ موزه این پروژه در حال ساخت به یاد همه شهدا سه اصله درخت کاشت. 

سردار یوسفی در ابتدای این مراسم  اظهار داشت: درخت که نماد و سمبل طبیعت، برکت و شکوفایی است همیشه در تاریخ ایران اسلامی مورد تکریم و احترام بوده است و همیشه نیز به کاشت و نگهداشت آن تاکید شده است.

وی یکی از القاب استان خوزستان را سرزمین«نخل و بلوط» خواند و افزود: خوزستان سرزمین رنگین کمان اقوام است و غالب جمعیت استان که عرب، لر  و بختیاری هستند به شدت به درخت و طبیعت احترام می گذارند و نخل و بلوط را به عنوان سمبل در فرهنگ خود معرفی کرده اند البته نباید از زندگی دیگر اقوام خوزستانی از جمله شوشتری، دزفولی، بهبهانی، قشقایی، کرد، لر و بندری گذشت که قداست خاصی به درخت های بومی منطقه های خود دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان پس از کاشت اولین درخت، گفت: به حرمت خون همه شهدا از صدر اسلام تاکنون این اصله درخت را به خاک مقدس جغرافیای خوزستان هدیه کردیم تا طبیعت هم بداند و گواهی بدهد که تا ابد یاد این شهیدان در رگ های این سرزمین جاری است.

سردار یوسفی با کاشت دومین اصله درخت افزود: این درخت را به یاد و نام سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» می کاریم تا قدردان خدمات و ایثارگری های این مجاهد نستوه در سرزمین خوزستان باشیم و اگر عمری باقی ماند پلاکی به نام این سردار ماندگار بر این درخت تنومند آویزان خواهیم کرد تا نشان سبز ماندن یاد این سرباز بزرگ ولایت در اذهان نسل ها باشیم.

وی پس از کاشت سومین درخت گفت: این درخت را نیز به یاد تاریخ سربلند و سرسبز ایران اسلامی کاشتیم تا با رویش آن شاهد و ناظر رویش نسل های جدید انقلابی باشیم که ریشه اش در حال گسترش به همه سرزمین های مظلوم دنیاست.

به گزارش دفاع پرس؛ پرسنل و کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، سردار یوسفی را در این مراسم ملی و معنوی همراهی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها