عضو پارلمان عراق:

تصمیم بغداد برای اخراج نظامیان آمریکایی برگشت ناپذیر است

عضو ائتلاف الفتح پارلمان عراق تصمیم دولت و پارلمان عراق برای اخراج نظامیان بیگانه از خاک عراق را راهبردی و برگشت ناپذیر توصیف کرد و گفت تا زمانی که ارتش، پلیس و الحشد الشعبی هستند نیازی به حضور آمریکایی‌ها نیست.
کد خبر: ۳۸۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸ - 06March 2020

تصمیم بغداد برای اخراج نظامیان آمریکایی برگشت ناپذیر استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «نعیم العبودی» عضو ائتلاف الفتح پارلمان عراق به رهبری «هادی العامری» از فرماندهان الحشد الشعبی تصمیم زو پارلمان عراق برای خروج نیرو‌های آمریکایی از کشورشان را راهبردی و برگشت‌ناپذیر توصیف کرد.

عضو پارلمان عراق در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد: «با حضور ارتش، پلیس و نیرو‌های الحشد الشعبی در عراق دلیلی برای حضور نیرو‌های خارجی در عراق وجود ندارد».

به گفته العبودی وقتی موضع دولت و پارلمان عراق بر اخراج نظامیان بیگانه ازخاک کشورشان است اظهارات ائتلاف آمریکایی بی ارزش خواهد بود.

العبودی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هنوز توافقی میان گروه‌های شیعه عراق درباره نام نامزد تشکیل کابینه در عراق حاصل نشده است، گفت: «ما به دنبال نخست وزیری در عراق هستیم که مستقل و بدون وابستگی به احزاب سیاسی باشد».

عضو پارلمان عراق همچنین گفت که گروه‌های شیعه در جریان رایزنی‌های جاری خود برای تعیین نخست وزیر آتی بر ضرورت توافق همه این گروه‌ها بر سر شخصیتی که کابینه را تشکیل داده و زمینه برگزاری انتخابات را فراهم کند، تاکید کردند.

پارلمان عراق در پانزدهم دی ماه دو روز پس از حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد و ترور سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با صدور قطعنامه‌ای رای به خروج نیرو‌های خارجی از این کشور داد. این قطعنامه در درجه نخست متوجه پنج‌هزار سرباز آمریکایی مستقر در عراق است. طبق این قطعنامه، ماموریت ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا باید پایان پذیرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار