ما قوی هستیم/

راهیان نور الگویی در امتداد دفاع از فرهنگ و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس ملت ایران است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به مناسبت گرامیداشت روز ملی راهیان نور بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۳۸۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ - 10March 2020

راهیان نور الگویی در امتداد دفاع از فرهنگ و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس ملت ایرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به مناسبت گرامیداشت 20 اسفند، روز ملی راهیان نور بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

الگوی هشت سال دفاع مقدس که بر مبنای فرهنگ عاشورا و اصول و ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) استوار و رزمندگانی مومن، انقلابی، شجاع، شهادت طلب و مسلمان برابر دشمن را معرفی کرده است،  هم اینک در صحنه مقابله ملت های مسلمان منطقه برابر تروریسم تکفیری و جنگ‌های نیابتی قدرت‌های استکباری و ارتجاع منطقه، جلوه‌های نوینی از قدرت و تاثیر خود را آشکار و موجبات حیرت جهانیان را برانگیخته است، این همان الگویی است که عاشورای حسینی را جاودانه و گفتمان انقلاب اسلامی را جهان گیر ساخته است.

هشت سال دفاع مقدس مقطع بسیاری مهم در طول تاریخ اسلام است که به جز صدر اسلام در هیچ مقطعی تکرار نشده و در طول ۸ سال دفاع مقدس در این مناطق، حماسه‌های بزرگی رقم خورد و امروز باید قدردان حرکت عظیم شهدا باشیم و ارزش و اثرات ماندگار این نصرت الهی را بدانیم.

راهیان نور فرصتی برای تکریم و تعظیم مقام شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس است، فرصتی برای تجدید میثاق با فرهنگ جهاد و ایثار و امکانی برای بازدید از مناطقی که روزگاری نه چندان دور شاهد جهاد و جانفشانی مردان خدایی است که وجودشان سرشار از ارزش های دینی و معنوی بود.

راهیان نور به‌ عنوان الگوی دفاع مقدسی در امتداد دفاع از فرهنگ و ارزش‌های مقاومت هشت ساله ملت ایران معنا و هویت پیدا کرده است و هم‌ اینک در فهرست معجزات انقلاب اسلامی، پیدایش تفکر جهادی را در فراسوی جغرافیای ایران زمین از جمله در صحنه مقاومت اسلامی و در برابر نظام سلطه و استکبار رقم زده است.

روز ملی راهیان نور فرصتی است تا بار دیگر ارزش‌ها، آرمان‌ها، رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و ایثارگران ملت سرافراز ایران را گرامی داریم و بدون شک اردوهای راهیان نور نقطه وحدت و انسجام بین دو نسل گذشته و امروز است که تقویت آن بر همگان لازم و ضروری است.

در پایان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس و نیز شهدای مدافع حرم به ویژه سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی»، فرارسیدن 20 اسفند روز ملی راهیان نور را گرامی‌ داشته و از خداوند متعال برای کسانی که با قدم‌های خود خادم شهدا بودن را اولویت داده و راهیان نور را راهی روشن برای آیندگان تلقی کردند، زندگی پر از معنویت سرشار از حضور منور شهدا را آرزومند است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار