نامزدهای کتاب سال دفاع مقدس معرفی شدند

سه کتاب از عصر داستان در فهرست نهایی کتاب سال دفاع مقدس

سه عنوان از مجموعه کتاب‌های منتشر شده توسط انتشارات عصر داستان به مرحله نهایی داوری‌های شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس راه پیدا کردند.
کد خبر: ۳۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴ - 17January 2015

سه کتاب از عصر داستان در فهرست نهایی کتاب سال دفاع مقدس

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، «جمجمهات را قرض بده برادر»، نوشته مرتضی کربلاییلو، «دخیل عشق»، اثر مریم بصیری و «درد»، تالیف صادق کرمیار کتابهای منتشر شده توسط انتشارات عصر داستان هستند که به مرحله نهایی داوری شانزدهمین دوره جایزه کتابسال دفاع مقدس راه پیدا کردهاند.

«جمجمهات را قرض بده برادر»، به روایت چند لایه ماجرای گروهی از غواصان واحد اطلاعات و عملیات میپردازد که در حال شناسایی مواضع دشمن بعثی در آستانه عملیات والفجر 8 هستند. سلیم، هلال، نورالله، هادی، حسین و کاظم، نام شخصیتهایی است که در این داستان مشغول غواصیاند و تحت فرماندهی غواص دیگری به نام مصطفی به بررسی وضعیت دشمن میپردازند. نویسنده در فصلهای متعدد رمان با مرور حوادث گذشته و حتی آینده به اعماق شخصیتهای اصلی داستان نقب زده و مخاطب را به مکاشفهای داستانی درباره وقایع و حقایق مستور دفاع مقدس دعوت میکند.

«دخیل عشق»، عنوان کتاب دیگری است از انتشارات عصر داستان که در این جشنواره توانسته است به مرحله نهایی داوری راه یابد. مریم بصیری در دخیل عشق، روایتِ این داستان را از آسایشگاهی در مشهد آغاز میکند و خواننده را درگیر زندگی دختری میکند که تمام زندگیاش را وقف خدمت به جانبازان کرده است. سرنوشت این بهیار بر اساس نذرش که ازدواج با یک جانباز و خدمت به اوست رقم میخورد. این کتاب، سال 2013 نامزد دریافت جایزه زیباترین کتاب دنیا در لایپزیک آلمان شد.

سومین کتاب عصر داستان که در این جشنواره توانست به مرحله نهایی داوریها راه یابد، «درد»، تالیف صادق کرمیار است. این کتاب با محوریت اطلاعات عملیات در جنگ، به گونهای نوشته شده است که گویی خواننده از سال 63 با دو گروهِ اطلاعات عملیات جنگ همراه میشود و تا پایان جنگ در کنار آنها میماند؛ یکی این طرف مرز و دیگری در اردوی مقابل. روایت درد، بین نیروهای اطلاعات و عملیات ایران و استخبارات عراق در حال آمد و شد است. هر دو جبهه، میکوشند بر یکدیگر پیروز شوند و «درد» قرار است روایت این مبارزه اطلاعاتیِ را به عهده گیرد.

انتشارات عصر داستان، ناشرِ زیرمجموعه بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان است که تا کنون بالغ بر سی اثرِ داستانی را به صورت مستقل و 15 اثر را به صورت حمایتی منتشر کرده است. گفتنی است شانزدهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، با محوریت بررسی کتابهای منتشر شده در حوزه دفاع مقدس در سال های 90 تا 92 و به دبیری جواد محقق در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها