معرفی کتاب؛

«تا ابد با تو می­‌مانم»

کتاب «تا ابد با تو می­‌مانم» در برگیرنده خاطرات شفاهی «مریم مقدس» همسر سردار «اکبر نجاتی» از فرماندهان خراسانی دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۸۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ - 10March 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «تا ابد با تو می­‌مانم» برگی‌ از خاطره‌های شفاهی «مریم مقدس» همسر سردار جانباز «اکبر نجاتی» است که «مریم عرفانیان» مصاحبه و تدوین آن را بر عهده‌ داشته است.

کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» در 26 فصل با عنوان‌های «یادِ ایام»، «بوسه بر دستان پسر»، «اولین دیدار»، «نامه»، «شرط ازدواج...»، «گر نگه‌دار من آن است که من می‌دانم...»، «هوای با او بودن»، «نخل خرمایش اینجاست»، «دلم را دار خواهم زد»، «لاله‌های صورتی»، «اولین مجروحیت»، «مثل غروب جمعه»، « وقت ملاقات»، «دومین روز عملیات»، «وداع نایب»، «پناهگاهی زیر پله‌ها»، «طولانی‌ترین مسیر»، «از اهواز تا مشهد»، «هم‌سفر»، «شبی در ایلام»، «میزبانی، از درّه‌شهر»، «پاتک موش‌ها»، «سردترین زمستان»، «هنوز امیدی هست»، «تا ابد با تو می‌مانم» و «عکس‌ها و یادها» به رشته تحریر درآمده است.

«مریم عرفانیان» در یادداشتی در ابتدای کتاب «تا ابد با تو می‌­مانم» آورده است: این کتاب زندگی شیرزنی را به تصویر می­‌کشد که عشق دنیوی مانع بندگی­‌اش نشد و با اشک و آه، عزیزترین دل­بستگی‌­اش را رهسپار میدان نبرد کرد. این کتاب حکایتی دیگر است از لیلی و مجنون قصه‌­ها؛ اما در زندگی واقعی، حکایتی که ماندگار می­‌شود و جاودان.

بخشی از کتاب

مرداد سال 1362 بود. اول دبیرستان را تمام کرده بودم و اکبر بیست سال داشت که یک روز جمعه رفتیم حرم. هنوز وارد صحن نشده بودیم، که آهسته گفت: «من از جبهه رفتن دست­‌بردار نیستم، خوب فکر کن تا در آینده حرفی نباشه...»

احساس کردم دارد امتحانم می­‌کند یا شاید مخالفت­‌های پدرم باعث شده بود چنین حرفی بر زبان بیاورد!

گفتم: «خاطرت جمع، من اصلاً اگه نخواهی بروی ازت طلاق می­‌گیرم. شرط ازدواجم جبهه رفتنت بود.» خودم هم نفهمیدم چطور این قدر صریح و بی‌­پروا حرفم را زدم! انگار همان لحظه در مقابل آقا امام رضا (ع) از من تعهد گرفت و من هم محکم­تر از او پاسخی قاطع دادم؛ پاسخی که سرنوشتم را رقم زد.

از همان جا چشم دوختم به گنبد و بارگاه و سلام دادم، آن وقت همراه اکبر وارد صحن شدم. ولادت علی ‌بن‌ موسی الرضا (ع) بود و حرم شلوغ‌­تر از همیشه. قدم­‌هایم برای شروع زندگی جدید، باوقار، شمرده و آرام او را همراهی می‌­کرد.

بوی مطبوع عود و عنبر فضا را پر کرده بود. از همه جا صدای صلوات و ذکر دعا شنیده می­‌شد. پشت پنجره فولاد نشستیم و دو تا روحانی یکی به نیابت من و دیگری به نیابت او ما را عقد کردند.

کتاب «تا ابد با تو می‌­مانم» در شمارگان یک هزار نسخه، در248 صفحه با قطع رقعی در سال 1398 توسط «به نشر» (انتشارات آستان قدس رضوی) به زیور طبع آراسته شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از کتاب‌فروشی‌های «به نشر» در سطح شهر مشهد تهیه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها