ضرورت استمرار رایزنی‌های ایران و پاکستان برای رفع مشکلات احتمالی در حوزه حمل و نقل

سفیر ایران در دیدار با وزیر راه آهن پاکستان بر ضرورت استمرار رایزنی‌های دو کشور برای رفع مشکلات احتمالی در حوزه حمل و نقل تأکید کرد.
کد خبر: ۳۸۷۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶ - 10March 2020

ضرورت استمرار رایزنی‌های ایران و پاکستان برای رفع مشکلات احتمالی در حوزه حمل و نقلبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد امروز (سه‌شنبه) بیستم اسفند ماه با «شیخ رشید احمد» وزیر راه آهن پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر ایران در این دیدار بر توسعه مناسبات فیمابین به ویژه در حوزه حمل و نقل ریلی و ضرورت استمرار تماس‌های طرفین جهت تبادل تجربه و رفع مشکلات احتمالی تأکید کرد.

حسینی نقش مهم توسعه حمل و نقل ریلی در گسترش مناسبات اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای همکاری با راه آهن پاکستان در چارچوب مکانیسم‌های منطقه‌ای از جمله اکو و کریدور اقتصادی چین و پاکستان (سی‌پک) اعلام کرد.

وزیر راه آهن پاکستان در دیدار سفیر ایران اهمیت توسعه روابط دوجانبه با ایران را مورد اشاره قرار داد و از همکاری‌های نزدیک راه آهن‌های دو کشور استقبال کرد.

ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی در زمینه‌های ترانزیتی، بانکی و گردشگری از دیگر موارد مورد اشاره وزیر راه آهن پاکستان بود.

شیخ رشید احمد همچنین از همکاری‌های منطقه‌ای از جمله استفاده از ظرفیت اکو برای توسعه مناسبات اقتصادی استقبال کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها