مقابله با کرونا؛ صحنه رویارویی تفکر انقلابی و غیر انقلابی

دوران دفاع مقدس که امروز به‌عنوان مظهر حماسه‌گری ملت ایران شناخته می‌شود، نمونه موفق تفکر انقلاب است و چنانچه کسی بخواهد در هر عرصه‌ای ایثارگری کند، رفتارهای او از رزمندگان دوران دفاع مقدس تأسی می‌گیرد که نمونه آن را امروز در ایثارگری‌های پرستاران در عرصه مبارزه با کرونا شاهد هستیم.
کد خبر: ۳۸۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۹ - 13March 2020

مقابله با کرونا؛ صحنه رویارویی تفکر انقلابی و غیرانقلابیگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: ویروس «کرونا» این روزها حال مردم را خراب کرده و جان برخی از هموطنان‌مان را گرفته است. برخی افراد قرنطینه و خانه‌نشین شده‌اند و کسانی هم که بیمار نیستند، در نگرانی‌ها و فشار روانی ناشی از جوسازی و شایعات رسانه‌ها و فضای مجازی، حال و روز خوبی ندارند.

همه این اتفاق‌های بد، جامعه را ناراحت کرده، هرچند که برخی افراد نیز گویا اصلا این مسائل برایشان مهم نیست که ممکن است خودشان به کرونا مبتلا شوند یا این‌که وقتی بساط خود را جمع می‌کنند و به جاده شمال می‌زنند، این ویروس را با خود به نقاط دیگر می‌برند.

میان این اوضاع و احوال، کلیپ‌هایی از درون بیمارستان‌های کشور در فضای مجازی بازنشر می‌شوند که مثلاً در یک نمونه از آن‌ها، یک پرستار، آن‌چنان مقابل دوربین می‌رقصد که انسان شک می‌کند، این‌جا بیمارستان است یا جای دیگر! و این پرستار میان فشار کاری و غم از دست دادن هموطنان خود، چرا در حال و هوایی شبیه مجالس عروسی به‌سر می‌برد؟ اما در مقابل، کلیپ‌هایی هم هستند که رنگ و بوی ارزشی و حماسی دارند. مثلا انتشار بخشی از یک فیلم سینمایی حوزه دفاع مقدس که پرستاری بالای سر یک رزمنده مجروح قرآن می‌خواند، یکی از این فیلم‌هاست و یا کلیپی از حضور یکی از مداحان سرشناس در جمع کادر درمانی و توسل آن‌ها به اهل بیت (ع) و در مقابل عده‌ای هم نشسته‌اند و با رسانه‌های خود، توسل به اهل بیت (ع)، اقدامات آتش به اختیار بسیجیان و در کل، تفکر جهادی و انقلابی را مسخره می‌کنند. بنابراین نکته مهمی که در میان انتشار این‌گونه مطالب مطرح است، صحنه تقابل دو جریان است؛ تفکر انقلابی و تفکر غیر انقلابی.

وقتی حرف از تقابل دو جریان انقلابی و غیر انقلابی زده می‌شود، منظور این نیست که لزوماً باید افرادی در آمریکا یا اسرائیل نشسته باشند و به عده‌ای دستور بدهند که برای تقابل با فرهنگ انقلابی مثلا کلیپ رقص تولید کنند، بلکه موضوع، تفکر غیر انقلابی، غرب‌گرایی و لیبرالیسم است که در برخی از افراد جامعه وجود دارد و خودبه‌خود باعث می‌شود که این افراد، خواسته یا ناخواسته در مسیر تقابل با تفکر انقلابی و خواست دشمن گام بردارند که این موضوع می‌تواند در «تهاجم فرهنگی» دشمن هم ریشه داشته باشد.

دوران دفاع مقدس که امروز به‌عنوان مظهر حماسه‌گری ملت ایران شناخته می‌شود، نمونه موفق تفکر انقلاب است و چنانچه کسی بخواهد در هر عرصه‌ای ایثارگری کند، رفتارهای او از رزمندگان دوران دفاع مقدس تأسی می‌گیرد که نمونه آن را امروز در ایثارگری‌های پرستاران در عرصه مبارزه با کرونا شاهد هستیم. در دوران دفاع مقدس نیز قطعا فضا هر لحظه متفاوت بود، یک‌روز پیروزی، یک‌روز شکست و سختی‌ها پشت سختی‌ها، اما آن‌روز‌ها برای تغییر روحیه رزمندگان، نه کسی می‌رقصید و نه کسی توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع) را تمسخر می‌کرد. اما چرا امروز شاهد این‌گونه رفتارها در فضای مجازی هستیم؟

بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی پس از پیروزی تفکر اسلامی بر تفکر غرب و شرق در ایران، فرمودند «به همه نسل‌های مسلسل توصیه می‌كنم كه برای نجات خود و كشور عزیز و اسلام آدم‌ساز، دانشگاه‌ها را از انحراف و غرب و شرق‌زدگی حفظ و پاسداری كنید و با این عمل انسانی ـ اسلامی خود، دست قدرت‌های بزرگ را از كشور قطع و آنان را ناامید نمایید»؛ بر این اساس، برای مقابله با غرب‌زدگی یا شرق‌زندگی که هر دو در تقابل تفکر اسلامی و انقلابی ما قرار دارند و تحقق شعار «نه‌شرقی، نه‌غربی؛ جمهوری اسلامی»، دانشگاه را باید از انحراف حفظ و پاسداری کنیم. لذا امروز اگر می‌بینیم برخی افراد با حرکت‌های خود، خواسته و ناخواسته در زمین دشمن بازی کرده و در تقابل با فرهنگ انقلابی ما گام برمی‌دارند، مشکل از دانشگاه‌هاست و همان‌گونه که امام شهیدان (ره) فرمودند، «اگر دانشگاه اصلاح شود، کشور اصلاح می‌شود».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها