سرلشکر صفوی در اختتامیه دهمین دوره انتخاب کتاب سال سپاه:

لیبرال‌دموکراسی در حال نابودی است/ هراس دشمنان از گسترش اسلام در جهان غرب

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه اهانت به اسلام توسط جریانات مهندسی شده صهیونیستی و غربی صورت می‌گیرد، افزود: فرهنگ لیبرال‌دموکراسی که فرانسه خود را طلایه‌دار آن می‌داند شکست خورده است.
کد خبر: ۳۸۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸ - 18January 2015

لیبرال‌دموکراسی در حال نابودی است/ هراس دشمنان از گسترش اسلام در جهان غرب

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر  سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، صبح امروز در آیین دهمین دوره انتخاب کتاب سال سپاه که در دانشگاه افسری امام حسین(ع) برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تولید فکر و اندیشه توسط پاسداران اظهار داشت: پاسداران باید تا میتوانند فکر کرده و اندیشه و تفکرات خود را بهصورت کتاب و یا خاطره و مقاله بنویسند؛ زیرا آنچه باقی میماند همین آثار مکتوب است.

وی با بیان اینکه کتاب و آثار قلمی از مؤلفههای اصلی فرهنگی و فرهنگسازی و حفظ هویت ملی کشورها و ملتها است، افزود: در حقیقت فرهنگ، زیربنای تمام فعالیتهای سیاسی اقتصادی و اجتماعی یک ملت محسوب میشود.

سردار صفوی ادامه داد: مهمترین معیار سنجش در جامعه و نیز میزان رشد و تکامل هر جامعهای در مسیر کمال منوط به داشتن فرهنگ متعالی و روبه رشد است. در واقع فرهنگ در حوزه زندگی، روش یک ملت و ساختن یک تمدن است؛ پس هرکس با آن چه میاندیشد، زندگی میکند و خواستههای خود را اینگونه تامین کرده و تمدن آینده را میسازد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تأکید کرد: در حوزه فرهنگ بهطور جدی باید به دنبال تولید ایده و نظریه باشیم تا به رفع آسیبپذیریهای ما در حوزههای مختلف منجر شود؛ بنابراین تولید کتاب و انواع رسانههای مکتوب باید با دید اسلامی صورت گیرد.

وی با اظهار این مطلب که 51 درصد جامعهی ما را افراد زیر 30 سال تشکیل میدهند، اذعان داشت: همانگونه که هشت سال دفاع مقدس فرهنگ جاودانهای را تولید کرد، اکنون نیز پاسداران قدیمی این امکان دارند تا در تولیدات فرهنگی خود آثار قلمی و حتی خاطرات خود را تولید کرده و در اختیار نسل جوان جامعه قرار دهند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه فرهنگ در طول زمان دستخوش تحولات جدی شده است، اظهار داشت: امروز تغییر ذائقه فرهنگی جامعه منشأ بسیاری از ناهنجاریهای فرهنگی شده است. به عبارت دیگر ضعیف شدن برخی باورها و جایگزین شدن ناهنجاریها تاثیر فرهنگ بیگانه و رسانههای آنهاست.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه جنگ نرم یعنی تغییر در باورها و اندیشهها، یادآور شد: اگر این تغییر در فرهنگی رخ دهد، تغییر در رفتار، آرا، روش زندگی و حتی انتخاب نوع پوشش و غذا را منجر میشود. بنابراین تغییر فرهنگی، تغییر اجتماعی را به دنبال میآورد.

وی با بیان اینکه مدیریت جامعهی ما اگر اهل مطالعه باشد، میتوانیم فرهنگ انقلاب اسلامی را حس کنیم و جامعهای اسلامی و تمدن اسلامی را محقق سازیم، تصریح کرد: امیدوارم در فضای فعلی کشور دلسوزان انقلاب یعنی آنهایی که برای آیندهی جوانان دلسوزی میکنند، آنچه را میدانند و میفهمند بهصورت مکتوب درآورند.

سردار صفوی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه قرن حاضر، قرن بیداری اسلامی و وحدت امت اسلام است، خاطرنشان کرد: اکنون زمینههای تشکیل امت واحد اسلامی به چشم میخورد؛ بازگشت مسلمانان به هویت خود و سرنگون ساختن حاکمان مستبد و پادشاهان وابسته آغاز شده است.

وی پیروزی انقلاب اسلامی ایران و مقاومت مردم در هشت سال دفاع مقدس را سرآغاز انفجار نور در جهان دانست و افزود: هرچهقدر هم که به این شعله و نور هجوم آورند باز هم به اقصینقاط جهان پراکندهتر میشود؛ پس قدرت جدیدی در جهان به نام اسلام در حال شکلگیری است. به عبارت دیگر قرن حاضر قرن تشکیل قطب و قدرتی بزرگ به نام اسلام خواهد بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در خصوص اهانتی که اخیراً توسط یک رسانه غربی به ساحت پیامبر عظیمالشان اسلام صورت گرفت نیز گفت: اهانت به مقدسات اسلام، جریان مهندسیشدهی صهیونیستی و غربی است و اینرا میتوان در کمک بلاعوض دولت فرانسه و حضور نخستوزیر رژیم صهیونیستی در فرانسه دید.

سرلشکر صفوی ادامه داد: دولت فرانسه که خود را از طلایهداران فرهنگی در غرب میداند اکنون به این نتیجه رسیده که فرهنگ لیبرالدموکراسی شکست خورده، زیرا این فرهنگ برای بشریت چیزی جز تخریب ارزشهای انسانی و جامعه در بر نداشته است.

وی اضافه کرد: در مقابل فرهنگ لیبرالدموکراسی، فرهنگ اسلامی قرار دارد که در کشورهای مختلف اروپایی در حال نفوذ و تاثیرگذاری است؛ به نحوی که اسلام و مسلمانان در اروپا و آمریکا رو به رشد هستند و حتی خیلی از مسیحیان به اسلام گرویدهاند؛ به همین خاطر کسی که از گسترش اسلام و فهمیدن این که فرهنگ لیبرالدموکراسی با شکست مواجه شده باعث شده تا به فرهنگ تعالی بخش اسلام هجمه وارد کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنانش درباره مکتوبات خود گفت: 22 سال است در دانشگاهها تدریس میکنم و آنچه را درس میدهم به کتاب تبدیل میکنم، که نتیجه آن تاکنون انتشار شش عنوان کتاب درباره جغرافیای نظامی ایران و هشت عنوان کتاب درباره جهان اسلام است.

سرلشکر صفوی ادامه داد: در همین رابطه موسسهای به نام "آیندهپژوهی جهان اسلام" را با حقوق پاسداری راهاندازی کردهایم، بدون اینکه سازمانی از ما حمایت کند.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از کتابها مانند "وحدت جهان اسلام"، و "چشمانداز آینده" بهعنوان کتاب برگزیده سال انتخاب و به سه زبان انگلیسی، عربی و ترکی استانبولی ترجمه شدهاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار