رحیم پور ازغدی در اختتامیه دهمین دوره انتخاب کتاب سال سپاه:

امروز نیازمند "چریک‌های فرهنگی" در سراسر جهان هستیم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ترجمه آثار و نشر آن‌ها در سراسر جهان باید در دستور کار قرار گیرد؛ زیرا نقاط مختلف جهان از تفکر اسلامی بی خبر هستند، و این درحالی است که اسلام در علوم مختلف پیشرو و پیشتاز بوده است.
کد خبر: ۳۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶ - 18January 2015

امروز نیازمند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، حسن رحیمپور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آئین اختتامیه کتاب سال سپاه با بیان اینکه افکار عمومی از وجود صدها نویسنده و پژوهشگر در علوم انسانی، تجربی و... بی خبر هستند، اظهار کرد: شمشیر یک وسیله دفاعی سختافزارانه از نرمافزاری همچون عقیده، اخلاق و قلم است.

وی افزود: اگر حقیقت دشمنانی نداشته باشد که دست به سلاح ببرد، ما نیز با قلم به میدان  خواهیم آمد و خواهیم ماند. امیدواریم در همه جای دنیا مسلسلها به قلم تبدیل شوند.

ازغدی با انتقاد از برگزاری جشنوارههای متنوعی که در طول سال برگزار میشود، ادامه داد: پس از برگزاری جشنوارههای مختلف فرهنگی، همواره خللی بزرگ باقی میماند. اگر قبل از انقلاب، فشار دشمن نبود، این همه کتاب خوب نوشته نمیشد. هر وقت دشمن حرفی زده است، ما فعال شدهایم. ما از مخالفان نمیهراسیم و نگران نیستیم، به شرطی که مؤدب صحبت کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: اما دشمنان ما به دنبال عوامفریبی هستند؛ درست همان چیزی که چند روز گذشته در روزنامهی فرانسوی و غربی اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، نهادهای انقلابی در کنار نهاد رسمی شکل گرفت. زیرا نه میشد به این نهاد رسمی تکیه کرد و نه میشد آن را نادیده گرفت.

رحیمپور ازغدی با بیان اینکه فرهنگ مکتوب حاصل تمدن اسلامی است، تأکید کرد: در واقع اگر به دنبال حفظ فرهنگ هستیم، باید در حفظ آن کوشا باشیم. یکی از چیزهایی که میتواند خطر انقطاع نسلی را از بین ببرد مکتوب کردن تفکرها است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، خطاب به پاسداران حاضر در مراسم نیز گفت: امروز ما علاوه بر "چریک عملیاتی" باید به دنبال "چریک فرهنگی" نیز باشیم. ترجمه آثار و نشر آنها در سراسر جهان باید در دستور کار شما قرار گیرد، زیرا نقاط مختلف جهان از تفکر اسلامی شما بی خبر هستند؛ این درحالی است که اسلام در علوم مختلف پیشرو و پیشتاز بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار