کمیته ملی اطلاع‌رسانی درباره کرونا در افغانستان تشکیل می‌شود

اشرف غنی در پی شیوع ویروس کرونا در افغانستان از تشکیل کمیته‌ای برای هماهنگی بیشتر در اطلاع‌رسانی درباره این بیماری خبر داد.
کد خبر: ۳۸۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ - 15March 2020

کمیته ملی اطلاع‌رسانی درباره کرونا در افغانستان تشکیل می‌شودبه گزارش گروه بین‌‌الملل دفاع‌پرس، «اشرف غنی» در حکمی دستور ایجاد «کمیته دولتی ارتباطات عمومی» را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صادر کرد.

بر اساس این حکم، این کمیته «به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر در اطلاع رسانی، نشر پیام‌های صوتی، تصویری و نوشتاری و اطلاع‌رسانی ملی» دربارۀ ویروس کرونا تشکیل شده‌است.

در پی بروز شیوع ویروس کرونا در افغانستان، مقامات این کشور اعلام کردند تمامی مدارس و دانشگاه‌ها تا 30 حمل تعطیل بوده و هرگونه تجمع و برگزاری مراسم عروسی ممنوع است.

همچنین وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد تمام سفرهای خارجی لغو و صدور ویزا برای شهروندان خارجی محدود شده و جلسات و کنفرانس‌های برنامه‌ریزی شده از طریق ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد.

هچنین امروز اشرف غنی در یک ویدئو کنفرانس با والیان چندین ولایت افغانستان خواستار آمادگی هرچه بیشتر در خصوص مبارزه با این بیماری شد.

وزارت بهداشت افغانستان امروز اعلام کرد با ثبت پنج مورد مثبت به کرونا در افغانستان طی 24 ساعت گذشته، در مجموع تاکنون 16 تن به این بیماری مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار