فرمانده سپاه استان البرز خبر داد؛

کنترل «کرونا» به سبک دفاع مقدس با تشکیل بیش از ۹۰۰ قرارگاه محله‌محور

سردار «سید یوسف مولایی» گفت: ویروس کرونا تنها با اراده مردم ریشه‌کن می‌شود؛ یعنی این دفاع اگر مانند هشت سال دفاع مقدس مردمی نشود، قابل کنترل نخواهد بود؛ به‌همین دلیل مانند زمان جنگ فعالیت‌های پیشگیرانه را پایگاه و مسجدمحور کردیم، در حال حاضر بالغ بر ۹۰۰ قرارگاه‌های محله‌محور تشکیل و فعال شده است.
کد خبر: ۳۸۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ - 17March 2020

تشکیل 900 قرارگاه محله‌محور مبارزه با کرونا در استان البرز/ کنترل «کرونا» باید مانند دفاع مقدس مردمی باشدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار «سید یوسف مولایی» فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در گفت‌وگویی اظهار داشت: با ورود ویروس کرونا به کشور، در همان روز‌های نخست برنامه‌های مختلف در راستای پدافند زیستی فعال شد.

وی با تشکر از فعالیت‌های کادر درمانی و دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، افزود: در همان ابتدا، برخی وظایف در راستای کمک و پشتیبانی از جامعه بهداشت و درمان به نیرو‌های نظامی و انتظامی محول شده و از همان ابتدا تاکنون، ما در سپاه یک دقیقه هم در اجرای برنامه‌های خود در این راستا وقفه ایجاد نکرده‌ایم.

فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه به دلیل شیوع سریع این ویروس، باید اقدامات موثرتری برای پیشگیری از آن انجام داد، خاطرنشان کرد: سپاه استان از ابتدا دستورالعمل‌های لازم بهداشتی و درمانی در همه سطوح را انجام داده و حتی پیش‌بینی محل‌هایی نیز برای قرنطینه افراد، کمک به ایزوله آن‌ها و توسعه زیر ساخت‌های درمانی استان را کرده است.

وی با بیان اینکه در راستای پیشگیری و مبارزه با این ویروس، ابلاغیه‌های مختلفی صادر شد، تصریح کرد: یکی از این ابلاغ‌ها که بسیار حائز اهمیت بوده، تشکیل قرارگاه‌های محله‌محور است.

فرمانده سپاه استان البرز بیان کرد: این ویروس تنها با اراده مردم ریشه‌کن می‌شود؛ یعنی این دفاع اگر مانند هشت سال دفاع مقدس مردمی نشود، قابل کنترل نخواهد بود.

سردار مولایی بیان کرد: به‌همین دلیل مانند زمان جنگ فعالیت‌های پیشگیرانه را پایگاه و مسجدمحور کردیم، در حال حاضر بالغ‌بر ۹۰۰ قرارگاه‌های محله‌محور تشکیل و فعال شده است.

وی گفت: یکی دیگر از کار‌هایی که انجام شد، استفاده از ظرفیت نیرو‌های نظامی به‌ویژه تجربه جنگ نوین و تجهیزات و امکاناتی که دارند، با کمک دیگر رده‌ها برای رفع آلودگی و ضدعفونی مناطق شهری بود که انجام شد.

فرمانده سپاه استان البرز اظهار داشت: در حال حاضر این کار آغاز و چند شبی است که در نقاط مختلف استان انجام شده است و تا پایان ریشه‌کن شدن این ویروس، طبق برنامه‌ریزی و زمان‌بندی ادامه دارد.

سردار مولایی با بیان اینکه برای ما در سپاه فرقی ندارد در جبهه جنگ با دشمن باشیم و یا نبرد با ویروس مداخله‌گر سلامت، بیان کرد: اکنون در هر شهرستان یک و در مرکز استان دو نقاهت‌گاه برنامه‌ریزی شده و این مراکز تجهیز شده و آماده پذیرش افراد است.

فرمانده سپاه استان البرز با بیان این‌که تا آخرین قطره خون از مردم ایران اسلامی دفاع می‌کنیم، عنوان کرد: برای اثرگذاری تلاش‌های انجام شده، مردم باید به عدم خروج از منزل توجه کنند تا شاهد قطع شدن زنجیره شیوع در استان و کشور باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها