مدیر سازمان جهانی بهداشت:

موافقت آمریکا با تعلیق برخی از تحریم‌های ایران/ کرونا نباید سیاسی شود

مدیر کل سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر اینکه ایران در مقابله با ویروس کرونا به حمایت نیاز دارد، گفت که آمریکا موافقت کرده بخشی از تحریم‌ها علیه ایران از جمله تحریم‌های بانکی را در شرایط فوق العاده و اضطراری بردارد.
کد خبر: ۳۸۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ - 19March 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیر کل سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز 200 هزار نفر گذشت و تعداد فوتی‌ها نیز به بیش از 8 هزار نفر رسیده است که سهم چین و اروپا از این ویروس در کل دنیا، 80 درصد است.

وی که با شبکه خبری المیادین گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره نقش سازمان بهداشت جهانی در کاهش تبعات تحریم‌های آمریکا علیه ایران در شرایط بهداشتی کنونی و شیوع ویروس کرونا افزود: دیروز (سه شنبه) با وزیر خارجه آمریکا در این رابطه تماس گرفتم و در آن بر نیاز ایران به حمایت در مقابله با ویروس کرونا تاکید کردم.

وی تصریح کرد: آمریکا نیز با تعلیق برخی از تحریم‌ها علیه ایران به خصوص در حوزه بانکی در شرایط فوق العاده و اضطراری موافقت کرد.

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز از دیگر کشورهایی که از طریق انتقال تجهیزات پزشکی به ایران، به این کشور در مقابله با ویروس کرونا حمایت کردند، تقدیر و تشکر کرد.

در همین رابطه، «مایک رایان» عضو کمیته امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی به شبکه المیادین گفت که «این سازمان با همکاری خود با ایران به شکل دائم ادامه می‌دهد».

عضو کمیته امور اضطراری سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد که نباید این بحران را که اکنون جهان درگیر آن شده است، به یک مساله سیاسی کرد.

رایان گفت که سازمان بهداشت جهانی به کار خود برای آزادسازی منابع و تامین نیازهای اضطراری و ضروری برای ایران و ایجاد ضمانت به شرکت‌ها برای همکاری در این زمینه بدون نگرانی از عواقب آن ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها